1) Kommer Navionics låta de som har felaktiga sjökort uppdatera dessa utan kostnad?
2) Var kan man läsa om vilken information som visas på vilket vis i de olika zoomnivåerna?
Nu är jag blockad!






Mackey
Det finns IDIOTER på många företag. Synd bara att de skall ha inflytande.Mackey skrev:Jag försökte få svar på två frågor på Navionics skandinaviska Facebooksida, http://www.facebook.com/NavionicsScandinavia
1) Kommer Navionics låta de som har felaktiga sjökort uppdatera dessa utan kostnad?
2) Var kan man läsa om vilken information som visas på vilket vis i de olika zoomnivåerna?
Nu är jag blockad!![]()
![]()
![]()
![]()
Intressant kundhantering att förtränga fel och frågor istället för att lösa problemet.
![]()
Mackey
Du har fått svar och ditt inlägg finns kvar.sator skrev:Hej
Lade precis in en fråga på Navvionics hemsida.
"Alandia har gjort test..... osv. (Avkortat av Mackey)
Med vänlig hälsning,
Mycket fundersam kund."
Tog en skärmdump..
Troligen har Navionics inte uppfattat hur man använder sig av sociala medier. Är man med i det
bör man ha en strategi för hur man hanterar det fullt ut. Att bara blockera frågor av negativ karaktär. Då skjuter man sig
själv i foten. Alla företag får negativ kritik både nu och då. Man måste lära sig och hantera det.
Någon har havererat men inte är det Mackey.Mackey skrev:Du har fått svar och ditt inlägg finns kvar.sator skrev:Hej
Lade precis in en fråga på Navvionics hemsida.
"Alandia har gjort test..... osv. (Avkortat av Mackey)
Med vänlig hälsning,
Mycket fundersam kund."
Tog en skärmdump..
Troligen har Navionics inte uppfattat hur man använder sig av sociala medier. Är man med i det
bör man ha en strategi för hur man hanterar det fullt ut. Att bara blockera frågor av negativ karaktär. Då skjuter man sig
själv i foten. Alla företag får negativ kritik både nu och då. Man måste lära sig och hantera det.
Nu hävdar Navionics (Facebook) i svaret till dig att mina frågor är raderade och jag är blockad för att jag länkat inlägget till Alandia.
"Vi har ingen intensjon om å drive med dårlig kundebehandling. Personen som du referer til har jeg hatt en samtale med på telefon hvor jeg har forklart hva som kommer i nye kartene. Grunnen til han ble utestengt var at han la ut linker til Alandia sin test. Jeg prøvde flere ganger å ta kontakt med denne personen, la også igjen melding på svareren hans før dette ble slettet. Vi ønsker ikke å være en del av deres markedsføring og derfor ble dette slettet."
Inläggen är raderad så inget går att visa exakt, men de cachar jag fått fram visar att jag inte länkade till Alandia.
Varför ljuger Navionics om detta?
Det stämmer att Navionics talat med mig och förklarat att de inte kommer att ersätta mig för de felaktiga sjökorten på något sätt.
Jag har missat att Navionics ringt mig igen sedan jag frågade (på Facebook) om vilken information som ska ligga i olika lager/zoomnivåer. Jag märkte bara att inlägget blev raderat och att jag blev blockad.
För övrigt vill jag inte ha ett muntligt svar på denna fråga, jag vill kunna skriva ut ett papper så att jag tydligt vet vad som gäller. Mitt minne räcker inte till helt enkelt.
Rättshaverist var någon som försiktigt framförde till mig på Maringuiden...
Ja, nu börjar jag faktiskt känna mig mer och mer som en rättshaverist med stor hjälp av Navionics agerande.
Rättshaverist eller tystad av Navionics, vad ska jag välja?
På kort sikt mår jag nog bäst av att glömma att allt detta hänt, men på lång sikt tror jag att jag mår bäst av att kämpa vidare. Men jag vet inte...
Mackey
Det hela är mycket enkelt: Navionics har inte en diskussions- eller frågelåda för att bli angripna av sina kunder eller för att göra reklam för konkurrerande produkter, för det är vad Alandia gjort. Nu står det förstås Alandia fullständigt fritt att ha vilka åsikter de vill om plotterfabrikanterna, men fakta är att Alandia rekommenderar Garmin och inte bara kritiserar och varnar för funktioner i Navionics.sator skrev:
Viktigt för mig. Var att få ett agerande på blockningen. Det är riktigt dålig hyfs. Oavsett
företag. Positivt är att de svarar även på en söndag. Jag hade inte väntat mig respons
förens tidigast måndag.
Om det varit som Navionics skriver i sitt svar till Sator på FB så skulle jag förstå att Navionics agerar på något vis, men nu är det ju inte så som Navionics skriver. Min fråga gjorde INTE reklam för någon konkurent och Alandia nämndes INTE. Det var bara en obehaglig fråga som man desvärre inte hade något svar på.Anders S skrev:Det hela är mycket enkelt: Navionics har inte en diskussions- eller frågelåda för att bli angripna av sina kunder eller för att göra reklam för konkurrerande produkter, för det är vad Alandia gjort. Nu står det förstås Alandia fullständigt fritt att ha vilka åsikter de vill om plotterfabrikanterna, men fakta är att Alandia rekommenderar Garmin och inte bara kritiserar och varnar för funktioner i Navionics.sator skrev:
Viktigt för mig. Var att få ett agerande på blockningen. Det är riktigt dålig hyfs. Oavsett
företag. Positivt är att de svarar även på en söndag. Jag hade inte väntat mig respons
förens tidigast måndag.
Givetvis blir det självklart att radera inlägg med reklam för konkurrerande produkter från Navionics egen hemsida och blocka de som gör så. Det hade alla företag gjort.
Inte bara konkurrenter tar man bort, tydligen utan även inlägg som angriper Navionics. Föga förvånande, tycker jag, Navionics kan inte förväntas medverka till att göra skit för sig själva, litet enkelt uttryckt. Därför måste du inse att du får gå via andra kanaler för att visa på problemet. Det handlar helt enkelt om yttrandefrihet och yttranderätt, vilket inte är riktigt samma sak, i alla fall inte på Navionics företagssajt.Mackey skrev:Om det varit som Navionics skriver i sitt svar till Sator på FB så skulle jag förstå att Navionics agerar på något vis, men nu är det ju inte så som Navionics skriver. Min fråga gjorde INTE reklam för någon konkurent och Alandia nämndes INTE. Det var bara en obehaglig fråga som man desvärre inte hade något svar på.Anders S skrev:Det hela är mycket enkelt: Navionics har inte en diskussions- eller frågelåda för att bli angripna av sina kunder eller för att göra reklam för konkurrerande produkter, för det är vad Alandia gjort. Nu står det förstås Alandia fullständigt fritt att ha vilka åsikter de vill om plotterfabrikanterna, men fakta är att Alandia rekommenderar Garmin och inte bara kritiserar och varnar för funktioner i Navionics.sator skrev:
Viktigt för mig. Var att få ett agerande på blockningen. Det är riktigt dålig hyfs. Oavsett
företag. Positivt är att de svarar även på en söndag. Jag hade inte väntat mig respons
förens tidigast måndag.
Givetvis blir det självklart att radera inlägg med reklam för konkurrerande produkter från Navionics egen hemsida och blocka de som gör så. Det hade alla företag gjort.
"Viss viktig information försvinner när man inte zoomar in kraftigt. Små öar visas inte alls och grund som är 1,5 m djupa visas med ljusblå färg. Var kan man läsa om vilken information som visas på vilket vis i de olika zoomnivåerna?"
Efter den frågan blev jag blockad. De som inte tror mig och vill ha en skärmdump från FB (återskapad från cachen i min dator, FB-inlägget är ju raderat) får gärna ta kontakt med mig på mackey@hotmail.se Jag kan hålla med om att frågan kan formuleras försiktigare, men samtidigt ville jag ju förklara vad som var problemet.
I en tidigare fråga om möjligheten att kostnadsfritt få produkten uppdaterad med anledning av det fel Alandia uppmärksammat nämnde jag givetvis Alandia, men länkade inte till dem eller testet. Jag fick ett tydligt svar av Navionics på FB att detta inte var möjligt och de ringde mig också och förklarade samma sak. Det var ett samtal i trevlig ton tyckte jag.
Mackey
Jag håller med om det rödmarkerade, men en kort replik kan jag väl få utan att bli censurerad.Anders S skrev:Inte bara konkurrenter tar man bort, tydligen utan även inlägg som angriper Navionics. Föga förvånande, tycker jag, Navionics kan inte förväntas medverka till att göra skit för sig själva, litet enkelt uttryckt. Därför måste du inse att du får gå via andra kanaler för att visa på problemet. Det handlar helt enkelt om yttrandefrihet och yttranderätt, vilket inte är riktigt samma sak, i alla fall inte på Navionics företagssajt.
// Som moderator föreslår jag att vi i denna tråd fortsätter att diskutera Navionics produkt och hur den kan rättas till och släpper frågan om varför Navionics städar bort kritiska inlägg på sin egen sajt. //