Läsarfråga Tomhenrik

Här skriver man inlägg som är lite mer "filosofiska" men ändå har marin anknytning.
Skriv svar
beason
Trogen medlem
Inlägg: 19
Blev medlem: fre 14 okt 2011, 18:47

Läsarfråga Tomhenrik

Inlägg av beason » mån 10 jun 2013, 21:20

Vad tror ni. Finns han på riktigt.... ???? Det kan väl inte vara möjligt eller??? Kul att följa är det i alla fall.

Peter_K
Diamantmedlem
Inlägg: 2379
Blev medlem: tor 07 jul 2005, 07:12

Re: Läsarfråga Tomhenrik

Inlägg av Peter_K » tis 11 jun 2013, 11:00

Tja... han har ju faktiskt tagit fram bild på sitt storsegel, det är svårt om man inte finns.
Alla borde ha skägg

beason
Trogen medlem
Inlägg: 19
Blev medlem: fre 14 okt 2011, 18:47

Re: Läsarfråga Tomhenrik

Inlägg av beason » tis 11 jun 2013, 12:12

Att han kan länka till en bild bevisar väl knappast något ?

Peter_K
Diamantmedlem
Inlägg: 2379
Blev medlem: tor 07 jul 2005, 07:12

Re: Läsarfråga Tomhenrik

Inlägg av Peter_K » tis 11 jun 2013, 17:28

Nej - men erkänn att det är rätt låga odds att någon lyckas hitta fram ett foto på ett stortrisssegel (det är rätt stavat) på nätet?
Alla borde ha skägg

Gaidin
Diamantmedlem
Inlägg: 336
Blev medlem: mån 12 apr 2010, 15:07

Re: Läsarfråga Tomhenrik

Inlägg av Gaidin » ons 12 jun 2013, 14:37

Har inte heller kunnat bestämma mig men så länge han inte är otrevlig så ser jag ingen anledning att inte svara på hans frågor. Är man nybörjare är det skönt med ett forum som besvarar frågor. Han verkar ha dyslexi så det kan ju vara svårt för honom att hitta information på på nätet, då är det lättare att ställa frågor. Det handlar nog mest om omogenhet och osäkerhet, jag tror vi kan ha lite tålamod till. =)

Användarvisningsbild
Anders S
Diamantmedlem
Inlägg: 11664
Blev medlem: fre 20 maj 2005, 07:23
Ort: Sandö hamn (Onsala)

Re: Läsarfråga Tomhenrik

Inlägg av Anders S » ons 12 jun 2013, 21:55

Det finns en annan aspekt på det här: Personerna bakom nicken kanske man skall låta vara ifred och har man funderingar om någon är "på riktigt" får man väl hålla dem för sig själv eller ta det i PM med likasinnade.

Om man tror att Tomhenrik är ett troll, så låter man bli att mata trollet, så enkelt är det, skulle han vara det är den här diskussionen precis det han vill ha. Är han en genuin nybörjare blir ju de här frågeställningarna bara sårande och nästan litet elaka.
Anders S

tomhenrik
Platinamedlem
Inlägg: 144
Blev medlem: ons 08 maj 2013, 10:52

Re: Läsarfråga Tomhenrik

Inlägg av tomhenrik » ons 31 jul 2013, 01:36

roligt att folk ser ner på folk med dyslexi och ADHD.....ska inte fråga något mer så slipper ni mig och jag sådant här.......

men det är inte konstigt att folk med dyslexi inte frågar efter hjälp när dom behöver det
frågar man inget så får man ingenting veta!!!!!!!!!!!!!!

peterh
Diamantmedlem
Inlägg: 1211
Blev medlem: tor 12 feb 2009, 13:31
Ort: göteborg

Re: Läsarfråga Tomhenrik

Inlägg av peterh » ons 31 jul 2013, 07:06

Bry dig inte om "sura gubbar" Klart du skall fråga vad du vill veta, liksom du skall berätta vad du vill berätta.

Välkommen till sailguide förresten, vi har inte "talats vid" förut.
Numera ex-medlem. Tack för det som varit.

Anders
Site Admin
Inlägg: 337
Blev medlem: ons 24 mar 2004, 20:55
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Läsarfråga Tomhenrik

Inlägg av Anders » ons 31 jul 2013, 19:54

Självklart är alla välkomna på forumet så länge man håller sig till marina frågor och håller god ton.
Dvs Tomhenrik är välkommen och får gärna fortsätta fråga. De som vill hjälpa honom svarar, annars låter man bli att svara.
Kul att du hittat ut på sjön och till segling Tomhenrik!

Med vänlig hälsning,
Anders L
Forumägare

Skriv svar