Tjo! Long time seen! Jag bor mestadels i min inspelningsstudio, eller häckar på olika studioforum. Men nu är det dags för båtresonemang igen. Och samma sak som ältats 1000 ggr förr:
Fick gjort ett par riktigt sköna madrasser till förpiken för ca fem år sen, köpte nån 14 cm tjock madrass på Jysk o skar till. Men i fjol var de slut, man ligger som i en hängmatta i dem. Redan året innan började de tappa spänsten, så de funkade bra bara tre år. Jävla Skit-Jysk!
Nu är jag på jakt efter nå annat skumgummi o stoppa i samma fodral, fodralen som var orginaltyget till madrassen ser ut som nya.
Var på Ikea i går och provlåg en skummadrass på 35 kg bärighet, det var väl den bästa de hade tror jag. Men den kändes lite för sladdrig den med fast den var ny. Borde man upp i 50 kg bärighet? Den var lika som Jyskmadrassen delad i två skikt, det gillar jag inte heller.
Tips? Att beställa från de som säljer båtdynor fix o färdigt, det har inte jag råd med. Borde gå att hitta bara skummet till bättre pris nånstans. Det är väl kallskum det ska heta?
Kallskum till dynor?
- Guitar Nilsson
- Diamantmedlem
- Kontakt:
Kallskum till dynor?
Vi seglade så fort att dagar och nätter flög förbi som vita och svarta lakan. Och skepparn var så elak att vi med honom skrämde bort hundra meter långa bläckfiskar som kom varannan dag, och ville dra oss ner i djupet.
Re: Kallskum till dynor?
Hej, har köpt material från Special-Plast AB vid 2 tillfällen och tycker att det blev bra dynor.
Däremot är dom nog inte billigast, men sovkomforten är viktig för mig.
Hälsningar Magnus.
Däremot är dom nog inte billigast, men sovkomforten är viktig för mig.
Hälsningar Magnus.
Re: Kallskum till dynor?
vanligt skumgummi suger åt sig fukt. Blir ett kort liv för en madrass när den hamnar i en båt.
Ett sätt att få den att hålla är väl att sy in den i galonklädsel i o f s.
Funderar alltmer på att slakta en gammal spiralfjädermadrass och pröva.
Ett sätt att få den att hålla är väl att sy in den i galonklädsel i o f s.
Funderar alltmer på att slakta en gammal spiralfjädermadrass och pröva.