Brusten vinge - impeller
Brusten vinge - impeller
Bytte just impeller på min VP 2002. En vinge på den gamla hade försvunnit. Vill minnas att det funnits ett ofelbart tips om var i motorn man kan fiska fram den försvunna biten. Hur var det nu igen?
Re: Brusten vinge - impeller
Och denna tråd hittade vi enkelt: http://www.sailguide.biz/forum2/viewtop ... &sk=t&sd=a
Sådär ser nästan alla motorer med färskvattenkylning ut, och man hittar nog ett och annat i detta utrymme med tiden.
Sådär ser nästan alla motorer med färskvattenkylning ut, och man hittar nog ett och annat i detta utrymme med tiden.
Anders S
Tack för tipset, Anders S! Ska tillämpa den metod Excel 319 beskriver.
Det var flera månader sen jag var på forumet, kul att första inlägg jag läser har en länk till min gamla fråga!
Eriksbo1; se till att verkligen tömma glykolen från kylarsystem innan du ta bort strutsen från värmeväxlaren.
Jag gjorde det inte, så det rann det en massa glykol rak på generator som ligger under.
Enligt verkstaden dog den pga det. Kostade en hel del att byta!
Mvh
david
Eriksbo1; se till att verkligen tömma glykolen från kylarsystem innan du ta bort strutsen från värmeväxlaren.
Jag gjorde det inte, så det rann det en massa glykol rak på generator som ligger under.
Enligt verkstaden dog den pga det. Kostade en hel del att byta!
Mvh
david
Tackar för varningsorden, som ju också fanns i själva tråden. Dom var på sin plats - min reaktion hade nog tyvärr annars varit att lite utspilld glykol hit eller dit, det torkar man upp efteråt! Nu ska jag vara mera noggrann.