Nu får det vara nog!

Här skriver man inlägg som är lite mer "filosofiska" men ändå har marin anknytning.
Låst
Anders
Site Admin
Inlägg: 337
Blev medlem: ons 24 mar 2004, 20:55
Ort: Göteborg
Kontakt:

Nu får det vara nog!

Inlägg av Anders » fre 11 feb 2011, 00:25

Jag har vid ett antal gånger informerat om vilken ton jag tycker vi ska hålla på forumet. Senast för några veckor sedan klargjorde jag att den nivå som vissa höll under hösten inte är acceptabel.
Jag har varit bortrest sedan i måndags och fick möjlighet först nu att titta in på forumet. Jag blev då mycket besviken!

Tanken med sailguide har alltid varit att det ska vara en av de mest seriösa sidorna avseende segelbåtar.
Tanken med forumet är också att det ska vara seriöst och hålla en god ton. Vilken ton det blir på ett forum beror på hur ni skribenter skriver era inlägg, vill ni ha en trevlig ton, skriv inlägg i trevlig ton. Det är inte svårare än så. Ett tips är: Innan ni trycker på sänd, fundera på om ni skrivit inlägget även om ni inte varit anonyma. Om svaret är nej, omformulera inlägget innan ni trycker på sänd.

Observera att man kan ha olika åsikter men ändå diskutera utan att kalla motparten för både det ena och det andra. Dels gör det att det tonen blir olustig och tråkig att läsa, dels tycker åtminstone jag att inlägg som kryddas på det viset känns mindre trovärdiga än inlägg som står för sig själv utan påhopp av olika slag.

Jag vill alltså betona att ett av syftena med forumet är att ge möjlighet att diskutera saker där det finns olika åsikter. Därför har det varit naturligt för mig att låta HR-tråden leva. Det är viktigt att saker får debatteras och att olika åsikter får komma fram, men det går att göra på ett trevlig sätt!

Jag vill betona att absoluta majoriteten av skribenterna på sidan sköter sig alldeles utmärkt.

Den ton som vissa inlägg nu hållit är helt oacceptabel och jag ber än en gång om skärpning. Personer som trots personliga varningar inte sköter sig kommer att stängas av och informeras om detta.

Tråden "Svar till Anders S" är borttagen av mig nu ikväll.

Hälsningar

Anders L
webmaster

Låst