Tvätta båten

Här skriver man inlägg som är lite mer "filosofiska" men ändå har marin anknytning.
Skriv svar
Strega
Silvermedlem

Tvätta båten

Inlägg av Strega » mån 19 apr 2010, 21:04

I dag har jag tvättat däcket i senvintern, inte kul när det bara är några grader och måste blöta ner sig :|
Jag är i alla fall försedd med höga röda byggstövlar som jag haft i min ägo i över 30 år ! det är bara ett fel på dem, man ser så bögig i höga stövlar, särskilt röda gummidito :oops:
Seglar Scampi sen 1989, bor på Resarö

Strega
Silvermedlem

Re: Tvätta båten

Inlägg av Strega » tis 20 apr 2010, 10:54

ujjjj i natt sov jag oroligt, vred mig och tyckte det var varmt - upptäckte i morse att jag hade dubbla långkalsonger, dvs tredubbellt - ska i väg nu och tvätta den sista skrovhalvan före vaxning, det är bråttom för det ska regna o snöa på onsdag :arrow:
Seglar Scampi sen 1989, bor på Resarö

Användarvisningsbild
Eilean
Diamantmedlem
Kontakt:

Inlägg av Eilean » tis 20 apr 2010, 13:37

Strega skrev:I dag har jag tvättat däcket i senvintern, inte kul när det bara är några grader och måste blöta ner sig :|
Jag är i alla fall försedd med höga röda byggstövlar som jag haft i min ägo i över 30 år ! det är bara ett fel på dem, man ser så bögig i höga stövlar, särskilt röda gummidito :oops:
Röda stövlar.

Jag känner till en seglande mansgrupp som brukar träffas varje år under parollen "ankaren är hårda, män är mjuka"

SWE54
Diamantmedlem

Inlägg av SWE54 » tis 20 apr 2010, 14:39

Strega skrev:I dag har jag tvättat däcket i senvintern, inte kul när det bara är några grader och måste blöta ner sig :|
Jag har haft både röda och gula stövlar när jag var aktiv i brandförsvaret, har inte haft en tanke på att det skulle se ut på något särskilt vis.
Du kan ju prova att vika ner skaften några tum och leta upp en gammal kraftig rock att slänga på dig, hittar du en gammal glasfiber bygghjälm med så kanske det känns lite "manligare"....:)

sailboot
Rookie

Inlägg av sailboot » fre 09 nov 2012, 11:21

Jag är en man som älskar starka färger såsom rött, rosa, lila, turkos. Gillar även att gå i stövlar då det är praktiskt! Så jag skulle gärna se fler som gick i röda stövlar! :D

Skriv svar