Tack Silva

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
Brygg seglaren
Silvermedlem

Tack Silva

Inlägg av Brygg seglaren » fre 28 aug 2009, 16:06

För ett par år sedan fick jag en ny Silvakompass i present av min fru. Första sommaren (2007) var den helt OK.

Under vintern bildades en luftbubbla i kupolen. Kallt väder, blir väl bra till sommaren var min tanke.

Andra sommaren (2008) försvann inte bubblan men blev betydligt mindre. Funktionen i övrigt helt i ordning. Lathet gjorde att jag inte reklamerade den.

Tredje sommaren (2009) under semestern var kompassen plötsligt helt tom på vätska. Efter demontering och tryckning på botten -expansionsblåsan fick jag upp tillräckligt för att rosen skulle rotera fritt. Kunde konstatera att det var en spricka i gummibälgen i botten.

Jag tog kompassen med till firman där den var köpt. Inget kvitto och ingen säker inköpsdatum. Firman ringde upp Silva, som direkt ville veta hur kompassen varit monterad.

Jag fick själv prata med dem i telefon och förklara att den suttit på en plan plexiglasskiva med något större diameter än kompassen. De lyssnade på mig, ställde ett par frågor till och ville sedan prata med butikskillen igen.

Resultat:
De tog direkt på mina uppgifter ansvar för kompassen. Klart reklamationsfall. Jag fick en ny kompass direkt över disk. Den gamla skickade båtfirman upp till Silva. Hela garantiförfarandet blev då en affär mellan båtfirman och Silva. Jag kunde åka direkt ut till båten och montera en sprillans ny kompass av exakt samma typ som den trasiga.

Detta kallar jag god service och ansvar för de produkter man säljer. Köper gärna Silva igen.
Nöjd kund
Kaj

Användarvisningsbild
J@nne
Diamantmedlem

Re: Tack Silva

Inlägg av J@nne » fre 23 okt 2009, 22:24

Johan 52
Diamantmedlem

Re: Tack Silva

Inlägg av Johan 52 » lör 24 okt 2009, 09:12

Tillverkad i Sverige dessutom, är min senast inköpta - för fem år sedan.//Johan