Vilken plotter ska jag välja?
-
JohanFredriksson
Vilken plotter ska jag välja?
Tjena!
Jag funderar på att köpa en GPS/Plotter till min Murena 30. Någon som har ngt förslag på vad jag ska välja?
Jag vill helst inte betala för mycket... men jag antar att man måste lägga ca 10000:-
//Johan
Jag funderar på att köpa en GPS/Plotter till min Murena 30. Någon som har ngt förslag på vad jag ska välja?
Jag vill helst inte betala för mycket... men jag antar att man måste lägga ca 10000:-
//Johan
-
Gäst
En handdator istället?!?!
Istället för GPS med plotter funderar jag på en t.ex. IPAQ för ca 2500:- och sedan en GPS mottagare med Bluetooth.
Plus att du kan ha MP3 filer, kartor, spel till barnen, m.m i den ...
Plus att du kan ha MP3 filer, kartor, spel till barnen, m.m i den ...
Väderskydda en handdator
Det finns ju såna där påsar man kan ha mobiltelefon, handdator eller andra icke-simkunniga prylar. Jag vet inte hur det fungerar med pekpenna på skärmen genom påsen, men det kan säkert någon annan svara på.
//Pelle
//Pelle
-
Gäst
Re: Vilken plotter ska jag välja?
Jag har en garmin 182c och den kan jag varmt rekomenderaJohanFredriksson skrev:Tjena!
//Johan
titta på gpsgity com dom har bra priser nu när dollarn är låg
//Anders
Jag har en handburen Garmin Vista som man kan lägga in bl a Garmin Bluechart-sjökorten i, och den är jag mycket nöjd med!
Jag har aldrig gillat dom där stora plottrarna för massa pengar, utan gillar bättre en handburen som man även kan ha med sig i skogen då ma plockar svamp (Friluftskartan)eller navigerar i en stad (Citymap eller Roads and Recreation), och sen är det ju enkelt att ta den med sig och slippa få den stulen.
Hör gärna av dig om det är mer du undrar över Garmin Vista!
Jag har aldrig gillat dom där stora plottrarna för massa pengar, utan gillar bättre en handburen som man även kan ha med sig i skogen då ma plockar svamp (Friluftskartan)eller navigerar i en stad (Citymap eller Roads and Recreation), och sen är det ju enkelt att ta den med sig och slippa få den stulen.
Hör gärna av dig om det är mer du undrar över Garmin Vista!
Segla i Frid!
-
Calle C
Hej
Jag har liksom flera andra här en Garmin 182C sedan 3 år tillbaks.
Jag har två fästen till min och har förlängt sladdarna. Det ena fästet är vid navigationsbordet och den andra uppr på rufftakets bakkant.
Denna lösning fungerar jättebra för mig.
Visst går det att använda den till autopilot.
Jag har en Silva server med logg,lod och vind samt autopilot ST4000,
och det fungerar utmärkt.
Garmins produkter rekommenderar jag starkt.
Hälsningar
Jag har liksom flera andra här en Garmin 182C sedan 3 år tillbaks.
Jag har två fästen till min och har förlängt sladdarna. Det ena fästet är vid navigationsbordet och den andra uppr på rufftakets bakkant.
Denna lösning fungerar jättebra för mig.
Visst går det att använda den till autopilot.
Jag har en Silva server med logg,lod och vind samt autopilot ST4000,
och det fungerar utmärkt.
Garmins produkter rekommenderar jag starkt.
Hälsningar
-
Gäst
Re: Vilken plotter ska jag välja?
HejAnonymous skrev:Jag har en garmin 182c och den kan jag varmt rekomenderaJohanFredriksson skrev:Tjena!
//Johan
titta på gpsgity com dom har bra priser nu när dollarn är låg
//Anders
Hur mycket fick du betala i frakt och slapp du "taxen""
-
Krille
-
Gäst
Plotter
Vill bara tillägga i debatten att supporten på Garmin är inte den bästa. Har man köpt en utomlands lär man inte få hjälp med i princip något. Även reservdelarna tar de hutlösa priser för. Produkterna är väldigt fina men den dagen det krånglar behöver man mer. Hade en GPS 12 för några år sen o när det interna batteriet tog slut erbjöds jag en utbytes apparat vilket är ok men 1500 för den var inte kul. Speciellt när en likadan på Garmins hemsida kostade runt 50$. Tilläggas bör att den var svensksåld och att jag blev hänvisad till ett betalnummer för att få support. Har själv nu en Navman o den funkar men det gör säkert många andra också. En dag krånglar något och då behöver man lite hjälp.
-
Gäst
-
Comfort 32
Garmin
Hej
Jag går i samma tankar, funderar på att köpa en Garmin 172 (Hjertmans 7090:-). Magellan FX324 tittade jag på först men blev avrådd av generalagenten för skärmen var inte bra i solljus. Kolla på www.aspidshop.com om du funderar att handla via nätet, bra priser och snabba leveranser enl. kompis som handlat där.
Jag går i samma tankar, funderar på att köpa en Garmin 172 (Hjertmans 7090:-). Magellan FX324 tittade jag på först men blev avrådd av generalagenten för skärmen var inte bra i solljus. Kolla på www.aspidshop.com om du funderar att handla via nätet, bra priser och snabba leveranser enl. kompis som handlat där.