Måtta Sprayhood/Kapell på västkusten
Måtta Sprayhood/Kapell på västkusten
Hej,
Söker en bra sprayhood/kapell tillverkare till en udda båt, dvs den måste måttas, fixas bågar och sys ihop....
Vet någon någon bra firma som sysslar med detta i Göteborgsområdet eller mer norrut.
Skulle behöva en ganska snabbt efter att båten har levererats, så vem vet en bra snabbt leverantör?
/Martin
Söker en bra sprayhood/kapell tillverkare till en udda båt, dvs den måste måttas, fixas bågar och sys ihop....
Vet någon någon bra firma som sysslar med detta i Göteborgsområdet eller mer norrut.
Skulle behöva en ganska snabbt efter att båten har levererats, så vem vet en bra snabbt leverantör?
/Martin
Re: Måtta Sprayhood/Kapell på västkusten
Rasmussons på Marstrand? http://www.rs-ab.se
- Mr Sailman
- Diamantmedlem
Rössy Kapell i Smögen, leverantör åt bl a Hallberg-Rassy.
http://www.rossykapell.com/
http://www.rossykapell.com/
- mariatherese
- Diamantmedlem
Har ni använt eller sett kapell från leverantörerna ovan?
- Mr Sailman
- Diamantmedlem
Har kapell från Rössy i min HR som medföljde leveransen av båten.
Inget att anmärka på vare sig i kvalitet eller funktion.
Inget att anmärka på vare sig i kvalitet eller funktion.
KMB Båtkapell på Askerön 0303-772477 gör jättebra jobb. Snabba? Nja, de är ju hantverkare....
//Niklas S (Får leverans denna veckan!)
//Niklas S (Får leverans denna veckan!)
Jag vänder mig alltid till Rössy kapell på Smögen när jag vill ha gjort sådana arbete. De har gjort många speciallösningar till mig och jag har alltid varit nöjd med resultatet.
Men det är klart att det är skillnad att komma med ett jobb i Augusti - December då det är en hel vinter kvar till säsongen börjar och att komma i slutet på Maj.
Rössy har ett båthus, där man kan köra in i för mallning (om man inte har mast). En klar fördel om det regnar eller blåser.
tommy
Men det är klart att det är skillnad att komma med ett jobb i Augusti - December då det är en hel vinter kvar till säsongen börjar och att komma i slutet på Maj.
Rössy har ett båthus, där man kan köra in i för mallning (om man inte har mast). En klar fördel om det regnar eller blåser.
tommy
thallatha(alfakrull)hotmail.com
Numera ex-medlem. Tack för det som varit.
Ja, men tillverkade efter befintliga mallar. Utmärkt.mariatherese skrev:Har ni använt eller sett kapell från leverantörerna ovan?
Ja, jag har anlitat båda och håller nog Rasmusson lite före Rössy. Båda är dock alldeles utmärkta. Har tex fått exemplarisk efterservice hos Rössy.mariatherese skrev:Har ni använt eller sett kapell från leverantörerna ovan?
Vi får väl besöka dem och kolla in deras alster och se vem som erbjuder bäst service då.
Tackar för förslagen
/Martin
Tackar för förslagen
/Martin
Har nu varit i kontakt med de ovanstående bolagen och de kan hjälpa oss tidigast i september. Finns några andra alternativ, kanske några som INTE stänger hela företaget under 4 veckor.
/Martin
/Martin
Seglar Forgus 321 - 1992