Sorgligt......
Är man rädd om sin båt är det bara att installera red knows eller en mobil som ringer upp vid larm tyst eller ej....
Då kan man i alla fall sova gott ....
Och man kan vara 100% säker genom att man kan lyssna av omgivningen via gsm uppringningen.
Jag har detta system i mitt garage. (Har bara en liten hydra med inget av värde i, därav inte systemet i båten)
Hade jag en dyrare båt skulle jag inte tveka att installera red eller garage modellen
En gammal nokia som är öppnad sen är lur Grön knapp kopplad till ett blinkersrelä och sen till en trigger. går någon in så ser jag på displayen "larm garage". Svarar jag så hör jag allt som händer i garaget och kan informera polis och åker själv.
Sätter du ditt ett enkelt headsett så kan du även ställa in telefonen så att den svarar på inkommande om du vill ringa din båt och försäkra dig om att allt står väl till.
Har du ett telia kontantkort så behöver du bara ringa en gång om året för att visa att nummret är i bruk.
Mvh Thommy
Mvh Thommy Fortissimo NR 6.
4 års renovering och ändå kan man inte se slutet... man kan dock njuta av resultatet av det som är klart.