Tips på seglingskurs

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
ruger_3
Rookie
Kontakt:

Tips på seglingskurs

Inlägg av ruger_3 » lör 21 jul 2007, 16:18

Har kommit till insikt att jag vill börja segla.

Har varit mycket på sjön förut, men dock bara motorbåt samt gjort militärtjänsten inom flottan.

Nu vill jag verkligen börja segla. Min tanke är då att gå en seglingskurs och sedan köpa en båt helt enkelt.

Bor i Landskrona och är det någon som känner till någon seglingskurs kunde vara lämpliga för mig som ej seglat förut?

Sten_Ljungkvist
Silvermedlem

Inlägg av Sten_Ljungkvist » lör 21 jul 2007, 19:03

http://www.gunnarsseglarskola.se/

Jag använde Gunnars Seglarskola och är mycket nöjd.

Användarvisningsbild
jason
Diamantmedlem
Kontakt:

Inlägg av jason » lör 21 jul 2007, 21:07

Lomma ligger lite närmare :wink:

/j

ruger_3
Rookie
Kontakt:

Inlägg av ruger_3 » mån 23 jul 2007, 22:05

Tack för tipsen.

Den i Ljungskile verkar ju intressant, nästan som en liten minisemester. Verkar dock kört att kunna hitta en ledig veckan inom dem har sin sista period (v.34).
Synd.

Användarvisningsbild
Guitar Nilsson
Diamantmedlem
Kontakt:

Inlägg av Guitar Nilsson » mån 23 jul 2007, 22:29

Medans du väntar kan du ju köpa en bok, tex "Segel och riggtrim". Fascinerande läsning. Finns andra bra med. Som Granboken, den finns gratis på nätet.
Att börja segla är en mkt bra idé, det behöver man för att palla med det onaturligt moderna samhället. Vinden och havet är som det alltid varit. Gratulerar till ett bra beslut!
Vi seglade så fort att dagar och nätter flög förbi som vita och svarta lakan. Och skepparn var så elak att vi med honom skrämde bort hundra meter långa bläckfiskar som kom varannan dag, och ville dra oss ner i djupet.

ruger_3
Rookie
Kontakt:

Inlägg av ruger_3 » mån 23 jul 2007, 22:38

Tack för dem värmande orden Guitar Nilsson.
Som anledningarna du skriver samt att sonen är 7 år, typ nu eller aldrig. Sedan har man en karriär som kräver en viss distans ibland, och ute på sjön är det segling som gäller och inget annat.
Älskar havet och har alltid gjort.

Skriv svar