X-34 eller Dehler 34?

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Steen
Diamantmedlem
Inlägg: 649
Blev medlem: mån 29 aug 2005, 09:50
Kontakt:

Inlägg av Steen » ons 01 aug 2007, 14:20

Jag är jo dansk :D så derfor skulle jag välja X-34 :wink: . Jag har ennu tilgoda at opleva en Dehler segla forbi en X innom samme klasse.
Det sker nok inte heller med den standart riggada (mindre storsegel än opgivna 42 m2) nya D-34 mot en standart riggad X-34.
Om man bare skal segla clubracing och cruising kan man nästen välja en vilken som helst av dom nye 34'footer - även en HR 342 eller en Najad 355 om kvaliteten är en issue.
Själv seglar jag jo en Hanse 342 som är ungefär 250.000 DKK billigere enn den nya D-34 och 400.000 DKK billigera enn den nya X-34. En mycket bra cruisingbåt och som vi ochså använder til clubracing med bra resultat. Vi förer innom vores gruppe efter Vårens seglinger....såhhhh....vilke ambitioner har Ni?

Dehler är bra kvalitet, men inte bättre enn X. Men klart jag skall titta på den nya Dehler på mässen i Tuborg Hamn om 2 veckor och ochså titta på den nya X när den kommer til vinter.
Steen
Danmark

Skriv svar