Gängor i olika windexar
Gängor i olika windexar
Är det samma storlek på gängorna på de olika modellerna av Windex?
Jag hade en liten ynklig förut, jag bytte till en större, 15". Jag tycker det är bättre, den är lite stabilare och "känns bättre".
Det är inte så krångligt att byta fästet till en windex. Bara att borra upp hålet lite...
Komplettera gärna windexen med garn som du knyter i yttervanten, så slipper du få nackspärr på länsen.
Det är inte så krångligt att byta fästet till en windex. Bara att borra upp hålet lite...
Komplettera gärna windexen med garn som du knyter i yttervanten, så slipper du få nackspärr på länsen.
X-342 SWE 18 "Kexet"
Det var väl inte helt rätt med olika gängor. Min vindex blåste söder och jag köpte en ny. Det vart dock en storlek större men jag fick den på plats utan att gänga upp hålet. Jag minns dock inte om jag vart tvungen att byta hållaren eller om jag bara stoppade den nya i den gamla hållaren.
Peter
segla en Mustang, www.elvstrom-mustang.org
segla en Mustang, www.elvstrom-mustang.org
Varför envisas alla att alltid köpa Windex, när den ändå aldrig håller mer än någon/några säsonger.
Det finns andra tillverkare.
Jag köpte en Windex liknande på Plastimo, där den vertikala punnen är samma som man drar åt med muttern i fästet. Pilen är av lättmetall med enbart toppen och bakdelen i plast. Oerhört mycket robustare.
Det finns andra tillverkare.
Jag köpte en Windex liknande på Plastimo, där den vertikala punnen är samma som man drar åt med muttern i fästet. Pilen är av lättmetall med enbart toppen och bakdelen i plast. Oerhört mycket robustare.