Vår Wallas 1300 har aldrig fungerat och slangarna tar en massa plats i båten. Upptäckte att det finns en liten behändig värmare som man kan sätta på spisen, i vårt fall gasolspis. Avgaserna leds ut via slang som monteras \"tillfälligt\" på luckgaraget. Allt kan plockas ur om man inte vill släpa på värmaren.
se mer här: http://pan2000.se/svenska/index.html
jag kan tänka mig att det inte är så lämpligt att ha gasspisen igång under natten när man sover.
Finns det någon som har använt pan2000, erfarenheter?
Liten värmare, är pan2000 bra?
Jag skaffade en Pan2000 förra våren.
Under första turen med båten kämpade den hårt när det var minus grader under natten. Den är inte tänkt att användas när man sover, men det har blivit så ändå några gånger. Stannar fläkten så smälter den nog skulle jag kunna tänka mig, jag har också gasol så man borde väl ha ett gaslarm i fall att det skulle slockna någon gång.
Den funkar hyggligt tycker jag i min 21foots båt som är öppen i ruffen, normala sommar nätter klara den ut märkt ialla fall.
Under första turen med båten kämpade den hårt när det var minus grader under natten. Den är inte tänkt att användas när man sover, men det har blivit så ändå några gånger. Stannar fläkten så smälter den nog skulle jag kunna tänka mig, jag har också gasol så man borde väl ha ett gaslarm i fall att det skulle slockna någon gång.
Den funkar hyggligt tycker jag i min 21foots båt som är öppen i ruffen, normala sommar nätter klara den ut märkt ialla fall.