Nej det är inte MniMe den här gången heller men en senare version av Elströms Mustang.
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.a ... d=47450666
LYS-tal på 1,04 säger mycket liten över potentialen och är det danska LYS-talet. Det kan vara högre i Sverige...
Det skulle vara kul med fler Mustanger i Sverige.
igen en Mustang till salu
Det danska lystalet skiljer från det svenska, för denna båt är skillnaderna faktiskt ovanligt stora, men så är premisserna olika. Mesta tävlandet där nere sker såvitt jag vet på öppna vatten med skillnaderna det innebär på vågor och vind. Dessutom finns det där nere betydligt fler båtar (fler än en). Jag vet en som gärna skulle ha 1.04 här i Sverige dock...
//Daniel
Daniel, du minns väl hur dålig "MiniMe" gick med bara fock i lätta vindar? Du kunde segla ifrån oss i H-båten. Med genuan avrt det sedan en hel annan sak...sotarn skrev:Det danska lystalet skiljer från det svenska, för denna båt är skillnaderna faktiskt ovanligt stora, men så är premisserna olika. Mesta tävlandet där nere sker såvitt jag vet på öppna vatten med skillnaderna det innebär på vågor och vind. Dessutom finns det där nere betydligt fler båtar (fler än en). Jag vet en som gärna skulle ha 1.04 här i Sverige dock...
Men Mustangen är en rolig båt med potential. LYS-talet säger inte så mycket. Vidare är Mustangen även rätt krävande men man lär sig att segla rätt fort. Jag tror nog att jag har lärt mig under de två åren jag nu har en Mustang mer än under många år med föra båten. Resultat kunde väl också ses i resultatlistan.
Daniel, ska du vara med nästa år igen?