Ska du på båtmässan - Scandinavian Sailboat Show, 8-12nov?

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
Användarvisningsbild
Seglaren
Diamantmedlem
Kontakt:

Ska du på båtmässan - Scandinavian Sailboat Show, 8-12nov?

Inlägg av Seglaren » tis 31 okt 2006, 11:15

Som sagt, ska du dit? Jag ska det och måste erkänna att jag gillar en höstmässa. Den ligger rätt i tiden när man deppar som mest över att säsongen är över.

Visst är det bara en försäljningstrick att få oss att handla mer men jag tycker det är en liten ljuspunkt i höstmörkret.
Seglar "just nu" Granhill 33 & H-båt...

Tuta o kör
Trogen medlem

Inlägg av Tuta o kör » tis 31 okt 2006, 11:49

Jag ska i alla fall på båtmässan. Har ju börjat planera vilka investeringar som skall göras till nästa säsong så det ska nog bli lite shopping till försäljarnas stora glädje. Säkerligen blir det mer än vad jag tänkt mig, men så är det; barn skall ha sitt lördagsgodis och jag måste ha mina \"onödiga segelprylar\".
Såg att det var ett seminarium med North Sails och KSSS, \"Trimma för fart\". Kan ju vara intressant att gå och lyssna på då benen är trötta.

/Pontus

enter the dragonfly
Trogen medlem

Inlägg av enter the dragonfly » tis 31 okt 2006, 14:26

är det cash som gäller på mässan?
/ ETD

Peter_K
Diamantmedlem

Inlägg av Peter_K » tis 31 okt 2006, 14:51

Det är olika om det är cash eller kort, men det finns ganska lite tillbehör på höstmässan, men det är kul att kolla på båtar man inte har råd med och att tracka segelmakarna med dumma frågor. :wink:
Alla borde ha skägg

Användarvisningsbild
Seglaren
Diamantmedlem
Kontakt:

Inlägg av Seglaren » tis 31 okt 2006, 15:08

enter the dragonfly skrev:är det cash som gäller på mässan?
Ska du göra en bra affär som är det som överallt annars cash som gäller :wink:

Drar mig till minnes något jag hörde på radion för flera år sedan. En bilhandlare på "fina gatan" i Sthlm som sålde en Ferarri el nåt sånt till en pizzabagare. Han skulle köpa den till sin son som nån examenspresent el. liknande. Det roliga var att han betalade cash. I 20-kr sedlar! Tog visst hela kvällen att räkna dessa :lol:

Sant eller ej, roligt i alla fall att få 10 ICA-kassar med småsedlar med mjöl på (vitt mjöl kan man fråga sig??) :wink:
Seglar "just nu" Granhill 33 & H-båt...

Skriv svar