Akut: Vinterförvaring i Göteborg?

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
Joflopp
Platinamedlem

Akut: Vinterförvaring i Göteborg?

Inlägg av Joflopp » fre 15 sep 2006, 10:01

Hyr en båtplats i andra hand hos Grefab och blev just varse om att vinteruppläggning är ett annat avtal. På grund av en massa missar och annat så har kontraktsinnehavaren lagt denna som vilande vilket innebar att den gavs ut till kölistan, i vilken jag står lååååångt ner på. Pratade med Grefab och om jag har tur som en tok så kanske jag kan få en plats i slutet på november om tillräckligt många i kön tackar nej.

Så nu skulle jag bli väldigt glad om jag kunde få tips på andra upptagningsställen än Grefab med vinterförvaring i Göteborg med omnejd. Jag är helt klart beredd att ta upp båten en bit bort, bara den får stå fint på torra land.

Användarvisningsbild
Kapten
Trogen medlem

Inlägg av Kapten » fre 15 sep 2006, 13:09

Prova och ringa \"Tånguddens Båtuppläggningsplats\"
Telefon:031-297369

Lycka till

John

Joflopp
Platinamedlem

Inlägg av Joflopp » fre 15 sep 2006, 13:42

Har ringt Tångudden. Tyvärr verkar det ha hänt något och telefonsvararen meddelar att kontoret är stängt. Provar igen. Har även fått tips om Björla Marin som jag jagar.

Slöfocken
Silvermedlem

Vinterplats

Inlägg av Slöfocken » fre 15 sep 2006, 16:17

GREFAB har kanske platser i Björlanda Kile, men de vill inte säga något förrän mycket senare på hösten.
Detta kan man förstå eftersom de inte vill få folk att ha falska förhoppningar och sedan bli liggande i vattnet när det fryser, men visst är det frustrerande att inte veta vad man kan hoppas på.
Tångudden är nog helt fullt, och Björla har väl nyss tagits över av några \"entreprenörer\" som vill tjäna massor av pengar genom att säga upp alla gamla båtplatsägare och begära nya insatser - eller blandar jag ihop dem med några andra?

Pedergbg
Erfaren medlem

Inlägg av Pedergbg » fre 15 sep 2006, 19:55

Tror det är rätt hamn du tänker på. Min båt ligger där i vinter 6700 kr (10.10*3.40)

Merlin
Rookie

Inlägg av Merlin » sön 17 sep 2006, 20:20

Om du kan tänka dig att åka upp till Tjörn, så prova att prata med Ian eller LarsOve på Wallhamnmarina.se. De har en stor kranbil och stor yta för vinterförvaring. Dessutom är de riktigt bra att ha att göra med...

//Anders
Beneteau Oceanis 343

Skriv svar