Jag kommer att slänga upp några bilder senare i kväll och nån filmsnutt så ska ni få se på akterlik som lever om!
Hm rorkult mitt i sittbrunn som allt fastnar i. Skotskena till storen bakom ryggen med 60-talsstandard på justering. Winschar där \"rillorna\" är helt nednötta, Dan om du lyckas få så fin finish på botten nästa säsong lär du inte bli besviken. Får jag låna några av dina tulpaner till mina winschar?
Utan gast, blir det lite vingligt och tappad fart i slagen, samt starten. Lite ovant med långkölat och ett blygsamt roder. Här gäller det att göra som båten tycker, man slänger ju inte runt den på en 5-öring i närsituationer precis...
Nej, nästa år ska det bli ordning på skutan - tror jag. Förhoppningsvis har vi (farsan och jag) då också en båt till, en 707. Men det ska väl inte hindra mig från att fixa iordning Vegan också. Ska bli skoj det med.
16.37 när jag började skirva detta inlägg hörde jag ett målskott, troligen frpn \"Axel Janssons minne\" Det är en årlig regatta till minne av denna hr Axel som grundade Segelsällskapet Svearna i Augusti 1905! Tyvärr kunde jag inte vara med då jag var tvungen att segla hem till familjen. Men det var en härlig dag, med fin vind och många båtar på fjärden!
OK, skickar in lite bilder senare och lyckönskar er som ska kappsegla i morgon - MED KAMERA

...och nu går båten mycket bättre i sjön! Jag är ganska händig så jag installerade den själv, men är man ohändig bör man anlita en fackman för det är himla viktigt att den sitter helt rakt!