Hej,
Har en wallas 1800 äldre modell, den funkar bra men den blir otroligt varm. Man bränner sig direkt om man nuddar den. Självklart förstår jag att en värmare blir varm men verkar detta normalt?
Tacksam för svar.
/Magnus
Ska Wallasen bli sååå het.
-
Filip
Jo, att fläkten måste gå länge efter avstängning för att värmaren blivit het inuti är en sak. Men att den blir näst intill rödglödgad på utsidan verkar inte normalt.Tomas G skrev:De blir brännheta. Det är därför viktigt att fläkten får gå i efterhand och kyla ned värmaren efter det att man stängt av den.
Bryt därför aldrig huvudströmmen till värmaren, endast på manöverkontakten direkt på värmaren,
Rödglödgad på utsidan ska den inte bli. Däremot vet jag att min Wallas 1400 blir så varm att den blir rödglödgad på själva brännaren.
Det har jag ibland sett när det varit mörkt, man kan se att kaminen näst intill glöder på vissa ställen. Så\"nog ska den bli het alltid. Det finns dessutom ett överhettningsskydd som ska lösa ut om den blir för het, så det är nog bara att köra på.
Det har jag ibland sett när det varit mörkt, man kan se att kaminen näst intill glöder på vissa ställen. Så\"nog ska den bli het alltid. Det finns dessutom ett överhettningsskydd som ska lösa ut om den blir för het, så det är nog bara att köra på.