Haft anledning att leta efter kabelskor som passar till t ex vindmätare -kablar som ju är synnerligen små i diameter. Varit stående problem tidigare då tillverkare säljer grejer utan att hjälpa till med anslutningsdon. Och jag har installerat mängder av tillbehör där kablarna är typ 0,1 mm. Och letat och letat.
Hur som - fick tips av Rickard på Sutars som rekommenderade ELPRESS.Net. De har under rubriken Pre-insulated terminals t ex gaffelkabelskor som passar i skruvanslutning. Sen tidigare har jag hittat "plintlist för chassimontering". Kan man hitta på: https://www.google.com/search?client=fi ... imontering. Tillsammans med kabelskorna perfekt t ex om man varje år måste ta isär ledningen från mastgivaren till instrument.
Denne Rickard (som t o m ringde upp mig igen för att ge mig referensen ovan- när träffade man på en sådan person senast?) berättade f ö också att kabelsko sortimentet i övrigt, som t ex Sutars har efter att ha tagit över Skyllermarks, numera börjar på 2,5 kvadrat! Bättre kablar krävs alltså i båtar.
kabelskor till tunna kablar jämte anslutningsplint
-
- Diamantmedlem