Men nu har även jag troligen nått fram till sista sjösättningen.Och måhända har seglingsäventyret med egen båt gått ifrån min tid? Besättningen menar sig ha seglat färdigt och det är inte utan att jag själv börjar tycka att i bland är det rätt tungt och besvärligt- Skulle säkert kunna hålla på några år till men det är inget kul att segla ensam.
Och båten är ju i princip färdigbyggd så att inget mer att förbättra. Allt är i toppskick och har blivit så utifrån min egna specifikationer. Förbättrat i 22år.
Glodde på min speciella el-låda igår - där finns verktyg särskilt ägnade åt båtskruvande och därvid kom tanken för mig att, nä finns inget mer att installera...Seglen är jättefina, vectran och faktiskt blev det inte så mycket seglande med dem. Motor ny, precis inkörd. Och teakdurken den blev jättefin! Inredningen lackad 7 ggr. O det ahumm stora skruv och mutterförrådet i rostfritt? Alla rostfria slangklämmor? Tampar till en båt till. O vad skall jag nu skruva på? Koppla in? Grunna mig halvt konfys över? Osv. osv. Jämför boken Populär musik i Vittula. För vissa av oss är ju "påhitte" draget/konstruktionsnisseriet en väsentlig del av ens väsen.
Så vad göra? Ett år till? Sälja själv? Sälja via mäklare (8-10% av värdet)? Vår höst, båten på land eller sjösatt eller???
Hur står det till i sällskapet?? Liknande tankar??