Nybörjare söker båt att bo på!

Här ställer du frågor om olika båtmodeller,fakta, jämförelser, priser och båtköp
Skriv svar
ina.ture
Rookie
Inlägg: 1
Blev medlem: fre 08 dec 2023, 13:12

Nybörjare söker båt att bo på!

Inlägg av ina.ture » fre 08 dec 2023, 13:20

Hej gott folk, jag vänder mig hit för att jag tänker att ni kanske vet vad det är jag söker efter eller har något tips.

Jag har ambitionen att bo på segelbåt och letar nu med ljus och lykta efter en båt som kommer passa mina kriterier. Jag gillar att bygga om och rusta upp men har efter att jag haft en Albin Accent och en Arabesque 30 insett att jag inte kan tumma på en punkt om jag ska bo på båten på heltid och det är såklart toalett och dusch!

Jag har insett att detta kan bli en svår puck eftersom jag är på jakt efter en båt som är mellan 30-35 fot och av lite äldre modell.

Så är det någon som kan tänka sig veta en båt som passar in i denna beskrivning så får ni gladeligen dela med er! :D

Användarvisningsbild
Seawolf
Diamantmedlem
Inlägg: 1789
Blev medlem: mån 24 okt 2005, 15:27

Re: Nybörjare söker båt att bo på!

Inlägg av Seawolf » lör 09 dec 2023, 07:24

Sök på annonssidorna som t.ex. blocket, efter båtar i den längd du tror är lagom, och sen sätter du ett maxpris.
När det sen dyker upp sådana båtar är det dags att söka råd om den typen är OK.
Det är meningslöst att söka efter vissa båtmodeller, för det är mindre troligt att de dyker upp till salu inom rimlig tid.
"The Seawolf is a mythical creature that does not exist in any known culture. According to University lore, the Seawolf is a sea creature that brings good luck to anyone to lay eyes on it. "

omega
Diamantmedlem
Inlägg: 699
Blev medlem: tor 25 mar 2004, 09:01
Ort: trollhättan

Re: Nybörjare söker båt att bo på!

Inlägg av omega » tis 12 dec 2023, 19:05

Hej
just båt med dusch borde vara ganska enkelt att hitta, de flesta nyare båtar från Bavaria, Jeanneau, Hanse Benetau har nog det, från ca 2000 och framåt.
sen finns det ju en hel del andra båtar som det går att få till en sådan i, Tex Maxi 95, men man får bygga om lite, montera dusch pump osv. Allt beror ju på vilket pris man önskar

mvh Johan

faibas
Rookie
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 07 sep 2023, 15:09
Kontakt:

Re: Nybörjare söker båt att bo på!

Inlägg av faibas » mån 25 dec 2023, 17:23

Catalina-båtar är kända för sin bekvämlighet och användarvänlighet, och 34-foten kan vara en trevlig storlek.
Bavaria erbjuder prisvärda segelbåtar, och 33 Cruiser-modellen har en trevlig layout för boende.

raol
Silvermedlem
Inlägg: 38
Blev medlem: lör 10 aug 2013, 20:00

Re: Nybörjare söker båt att bo på!

Inlägg av raol » lör 03 feb 2024, 23:40

faibas skrev:
mån 25 dec 2023, 17:23
Catalina-båtar är kända för sin bekvämlighet och användarvänlighet, och 34-foten kan vara en trevlig storlek.
Hur många Catalina-båtar kan det finnas i Sverige? Det är ju ett märke från västkusten i USA.

Skriv svar