Nexus NX Vindinstrument

Här ställer du frågor kring olika båttillbehör exempelvis jollar, säkerhetsutrustning, vinschar etc
Skriv svar
JonasKr
Rookie
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 14 okt 2019, 19:45

Nexus NX Vindinstrument

Inlägg av JonasKr » mån 11 maj 2020, 19:35

Hej

Har köpt en båt som har Nexus NX Sea data och NX Wind instrument.
Han jag köpte den av nämnde att instrumenten hade lite ojämn kontakt. Jag kollade i manualen och WSI-boxen sitter helt klart för långt bak i båten så jag ska flytta fram den. Behöver då en längre kabel (den som går från intrument till WSI-box) och jag tycker den liknar en nätverkskabel. Vet någon vart jag hittar en kabel som fungerar?

Tack på förhand

Användarvisningsbild
Anders S
Diamantmedlem
Inlägg: 11664
Blev medlem: fre 20 maj 2005, 07:23
Ort: Sandö hamn (Onsala)

Re: Nexus NX Vindinstrument

Inlägg av Anders S » mån 11 maj 2020, 22:14

JonasKr skrev:
mån 11 maj 2020, 19:35
Hej

Har köpt en båt som har Nexus NX Sea data och NX Wind instrument.
Han jag köpte den av nämnde att instrumenten hade lite ojämn kontakt. Jag kollade i manualen och WSI-boxen sitter helt klart för långt bak i båten så jag ska flytta fram den. Behöver då en längre kabel (den som går från instrument till WSI-box) och jag tycker den liknar en nätverkskabel. Vet någon vart jag hittar en kabel som fungerar?

Tack på förhand
Det bör gå alldeles utmärkt med en mjuk partvinnad nätverkskabel, om du har en sådan till hands. I fordon (båtar är fordon) skall inte entrådig kabel användas, den går av förr snarare än senare. I specialaffärerna finns Garmin/Nexus fyrtrådig, (skärm + 3) men den är dyr. Jag tror till och med att denna går bra: https://www.kjell.com/se/produkter/hem- ... lig-p39652
Anders S

JonasKr
Rookie
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 14 okt 2019, 19:45

Re: Nexus NX Vindinstrument

Inlägg av JonasKr » ons 13 maj 2020, 21:25

Stort tack! Ska testa direkt

Skriv svar