Litsat o klart på lann.
- Guitar Nilsson
- Diamantmedlem
- Kontakt:
Litsat o klart på lann.
I år blev det äntligen av det jag svamlat om i 15 år, ända sen jag började ta upp båten på lann med riggen på. En vecka före sjösättning fick jag dit både knivsegel o knuffsegelet. Jag har ju tre segel fram, det största rulliga har jag intw kommit på nåt bra namn på än, plus att det måste få nytt UV-skydd. Men det går mkt bra att segla med bara de här två.
Planen är att fylla kylen med fläskkorv mm så allt är klart att sticka ut direkt när kranbilen lagt Hannele i vattnet. Känslan att veta att de andra har typ tre veckors extra jidder med mastning och jävelskap med värmare osv.
Planen är att fylla kylen med fläskkorv mm så allt är klart att sticka ut direkt när kranbilen lagt Hannele i vattnet. Känslan att veta att de andra har typ tre veckors extra jidder med mastning och jävelskap med värmare osv.
Vi seglade så fort att dagar och nätter flög förbi som vita och svarta lakan. Och skepparn var så elak att vi med honom skrämde bort hundra meter långa bläckfiskar som kom varannan dag, och ville dra oss ner i djupet.
- Guitar Nilsson
- Diamantmedlem
- Kontakt:
Re: Litsat o klart på lann.
Tänker även på alla motorbåtsägare som i slutet av augusti dystert konstaterar:
"Det blev inget åkt alls i sommar, drevet var ju åt helvete. Alla jävla kugghjul o axlar var förvandlade till grått pulver".
"Det blev inget åkt alls i sommar, drevet var ju åt helvete. Alla jävla kugghjul o axlar var förvandlade till grått pulver".

Vi seglade så fort att dagar och nätter flög förbi som vita och svarta lakan. Och skepparn var så elak att vi med honom skrämde bort hundra meter långa bläckfiskar som kom varannan dag, och ville dra oss ner i djupet.
-
- Trogen medlem
Och på en del har hela hjärnan förvandlats till grått pulver!
/mats
// MOD: Mats menar inget illa, utan kommenterar en nu borttagen post med dålig reklam. Se kommentar nedan.//
/mats
// MOD: Mats menar inget illa, utan kommenterar en nu borttagen post med dålig reklam. Se kommentar nedan.//
Mats (ovan) visar hur fel det kan bli, utan att man kanske tänker på det. Bättre än att ge ett (välförtjänt) tjuvnyp är att anmäla fulpostare till moderator, som DanneL förtjänstfullt gjorde. Då tar jag bort både fulpostaren och hans fula post - så slipper vi dem. Tyvärr ser det då se litet tråkigt ut, ungefär som om man trakasserar den trevlige Ljusne-Håkan/Guitar Nilsson - vilket INTE var fallet. (Det har jag lagt in som kommentar).
Men som illustration till varför man hellre bör anmäla än att gripa in själv duger det.
Men som illustration till varför man hellre bör anmäla än att gripa in själv duger det.
Anders S
-
- Trogen medlem
Hur avregistrerar man sig från detta forum?
/m
/m
Om frågan gäller postare av den arten du kommenterade, så anmäler man dem till moderator. Då åtgärdar jag eller Forum-Anders dem snarast. Avregistreringen sker omedelbart.
Gäller frågan skötsamma medlemmar, så behöver man inte göra någonting. Skriver man inget och kommer inte hit sjunker man sakta ner i forumglömskan, det finns massor av gamla medlemmar som inte skrivit på många år.
Anders S
-
- Rookie
Guitar Nilsson skrev: ↑sön 07 maj 2017, 18:49I år blev det äntligen av det jag svamlat om i 15 år, ända sen jag började ta upp båten på lann med riggen på. En vecka före sjösättning fick jag dit både knivsegel o knuffsegelet. Jag har ju tre segel fram, det största rulliga har jag intw kommit på nåt bra namn på än, plus att det måste få nytt UV-skydd. Men det går mkt bra att segla med bara de här två.
Planen är att fylla kylen med fläskkorv mm så allt är klart att sticka ut direkt när kranbilen lagt Hannele i vattnet. Känslan att veta att de andra har typ tre veckors extra jidder med mastning och jävelskap med värmare osv. 20170507_151002.jpg
Grattis, inte alla har råd!