Gastplats sökes atlantkorsning / karibien

Söker du besättning, gast eller resesällskap. Annonsera gärna i denna kategori
Skriv svar
cHultin
Rookie
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 13 aug 2016, 20:44

Gastplats sökes atlantkorsning / karibien

Inlägg av cHultin » lör 13 aug 2016, 20:45

Hej!

Jag planerar att utföra en långsegling med start under senare delen av 2016 och letar därmed efter en båt som kan ta emot en gastplats / paying crew. Jag letar primärt efter några runt min egen ålder (27 år gammal) som har en båt och är sugna på att korsa atlanten / och eller segla runt i Västindien, men egentligen är jag rätt flexibel med destination då segling i någorlunda varmt väder är det viktiga!

Jag har både förarbevis och skepparexamen och äger en mindre segelbåt idag (Albin express) som ligger i Stockholms skärgård, har en ingenjörsexamen och jobbat de senaste 3 åren men känner behov av ett äventyr. Är väldigt lättsam som person, social och älskar att lära känna nya människor, dock har jag inte så många vänner som håller på med segling och därför känns det svårt att hitta några med samma mål. Försökt googla mig till en del svar men inte fått så mycket napp, några förmedlingar för såsom http://www.crewseekers.net men har hört att dessa oftast är överösta med ansökningar. Någon som vet en båt som behöver besättning eller har några andra tips för hur man kan gå till väga?

Tack!

P.S. man kan även maila mig på christian.h.hultin@gmail.com
Senast redigerad av 2 cHultin, redigerad totalt 0 gång.

Användarvisningsbild
Seawolf
Diamantmedlem
Inlägg: 1789
Blev medlem: mån 24 okt 2005, 15:27

Re: Segla över atlanten (och Västindien) - båt sökes!

Inlägg av Seawolf » lör 13 aug 2016, 22:14

"The Seawolf is a mythical creature that does not exist in any known culture. According to University lore, the Seawolf is a sea creature that brings good luck to anyone to lay eyes on it. "

cHultin
Rookie
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 13 aug 2016, 20:44

Re: Gastplats sökes atlantkorsning / karibien

Inlägg av cHultin » mån 15 aug 2016, 10:59

Stort tack Seawolf, la upp en "annons" där! Om du har ngåra fler tips är det bara ösa på :)

Skriv svar