Segelluffaren söker sluss-kalle

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
odysseus
Silvermedlem

Segelluffaren söker sluss-kalle

Inlägg av odysseus » sön 26 jul 2015, 16:30

Nu ska det ske! Jag hämtar en båt utanför Göteborg å tar den upp genom kanalen till Vänern.

Detta sker preliminärt om ett par dagar så fort jag löser detta.

Någon som känner för ett par dagars kanalåkning i en charmig 23- fotare med långköl?:)

Användarvisningsbild
fribbe
Diamantmedlem
Kontakt:

Re: Segelluffaren söker sluss-kalle

Inlägg av fribbe » sön 26 jul 2015, 22:05

Vad blev det för båt?
Amigo 23 - På rent kölvatten sedan 1970

odysseus
Silvermedlem

Inlägg av odysseus » sön 26 jul 2015, 22:51

Det blev en likadan som du har om jag förstår rätt. :)

Jag ska kolla ändå om det finns möjlighet till landtransport från munkedal till vänern. Vattenvägen känns vansinnigt lång egentligen.

odysseus
Silvermedlem

Inlägg av odysseus » tis 28 jul 2015, 14:26

Jag sumpade min atlantseglande drömbåt. Jag hade 'första tjing' å båtägaren hade mot alla odds gått med på att segla med mig från Sotenäs ner till trollhätte kanal. Jag slängde ut flera krokar om hjälp att gå genom kanalen å slussar men förgäves. Då fick jag panik å började desperat kolla möjligheterna till landtransport fast jag egentligen vet att jag inte har råd med det. Säljaren kände min tvekan å släppte båten till nästa köpare. Det känns bittert.. Det finns båtar på närmare håll som har både mera utrustning å kanske fräschare ruff med bättre boyta, men den där möjligheten att kunna dra iväg hur långt som helst kommer jag sakna. Den känslan är viktig för mig så nu vet jag inte vad jag ska göra. Tanken har aldrig varit att bara finsegla på en insjö å vara nöjd med det.

Skriv svar