Grattis båtägare, nu får vi använda riktig bottenfärg.
Grattis båtägare, nu får vi använda riktig bottenfärg.
Moderatorsmeddelande: Tråden flyttas till Klotterdelen av Sailguide för att ge den avsedd frihet. Det har förekommit trådar med politiska undertoner tidigare, de flesta har stängts, för de har spårat ur. Det vore trevligt om denna tråden inte gör det, men håll diskussionen marin och Sailguidemässig !
// MOD
Vice Statsministern går i bräschen för oss andra. Får man tacka för.
http://www.expressen.se/nyheter/val2014 ... laggs-ner/
Det senaste är att de även tankat med gröndiesel, så en gissning vore att även det blir tillåtet inom kort.
// MOD
Vice Statsministern går i bräschen för oss andra. Får man tacka för.
http://www.expressen.se/nyheter/val2014 ... laggs-ner/
Det senaste är att de även tankat med gröndiesel, så en gissning vore att även det blir tillåtet inom kort.
__________________/)___
Mvh
Niclas
bär av, bär AV, BÄR AV! BÄR AAAV!
Mvh
Niclas
bär av, bär AV, BÄR AV! BÄR AAAV!
Re: Grattis båtägare, nu får vi använda riktig bottenfärg.
Oj, om jag förstår det rätt har vår främsta företrädare i miljöfrågor struntat i den lag som finns. Det är lite som om finansministern hade skattefuskat. Om jag tolkar det rätt, kan jag som har min båt i Östersjön, inte så jättelångt öster om Trelleborg, med gott samvete fortsätta att måla henne med färg med västkustkvalitet!
Och vi som bor på Sveriges framsida får ha gammal hederlig "fartygsfärg" 

Tur jag sparade burken med fartygsfärg då..... 

Visst är det trist med människor som inte lever som de lär, kanske speciellt de i lagstiftande positioner,
men kanske ska vi också kunna ta ett personligt ansvar, för ärligt talat om vi alla skulle leva och arbeta med
politiker som förebilder, hur skulle det se ut?
Skrivet utan att direkt veta något om snittpolitikerns moral i olika frågor, men någon aning kan man nog ha.
Sedan de olika kasten i bottenfärgsfrågan, det borde någon utreda och göra begriplig, nu är det ok med koppar
på ostkusten, så varför inte behålla den skarpa fartygsfärgen, vad vet man....
men kanske ska vi också kunna ta ett personligt ansvar, för ärligt talat om vi alla skulle leva och arbeta med
politiker som förebilder, hur skulle det se ut?
Skrivet utan att direkt veta något om snittpolitikerns moral i olika frågor, men någon aning kan man nog ha.
Sedan de olika kasten i bottenfärgsfrågan, det borde någon utreda och göra begriplig, nu är det ok med koppar
på ostkusten, så varför inte behålla den skarpa fartygsfärgen, vad vet man....
-
- Trogen medlem
Hur polisanmäler man en åklagare?
http://www.aklagare.se/PageFiles/13199/ ... beslut.pdfyachtolivia skrev:Hur polisanmäler man en åklagare?
"The Seawolf is a mythical creature that does not exist in any known culture. According to University lore, the Seawolf is a sea creature that brings good luck to anyone to lay eyes on it. "