byta uv-skydd rullgenua pris?
byta uv-skydd rullgenua pris?
hej
som rubriken lyder, vad kan en segelmakare tänkas ta för byte av uv-skyddet på en genua till en maxi 77 ?
Några rekomendationer på segelmakare i göteborg? Lundh sails i nya varvet..?
som rubriken lyder, vad kan en segelmakare tänkas ta för byte av uv-skyddet på en genua till en maxi 77 ?
Några rekomendationer på segelmakare i göteborg? Lundh sails i nya varvet..?
Re: byta uv-skydd rullgenua pris?
Boding Segel vid Eriksbergsdockan har haft bra priser på segel jag köpt....
Fast pris är inte allt... Har köpt två segel av dem med några års mellanrum. Ska köpa i år igen, går till en annan nu. Service, lyhördhet och leveranssäkerhet är viktiga saker...sangris skrev:Boding Segel vid Eriksbergsdockan har haft bra priser på segel jag köpt....
UK i Mölndal är ett av de få loften i GBG-området som gör jobbet lokalt.
Boding skickar sina segel till stockholm, men det funkar också bra.
Jag har personligen mycket bra erfarenheter av Boding.
När det gäller byte av UV-skydd så har jag samma behov, men det blir ganska dyrt så det gamla UV-skyddet har tejpats ihop så länge.
Blir nog ett nytt segel istället.
Boding skickar sina segel till stockholm, men det funkar också bra.
Jag har personligen mycket bra erfarenheter av Boding.
När det gäller byte av UV-skydd så har jag samma behov, men det blir ganska dyrt så det gamla UV-skyddet har tejpats ihop så länge.
Blir nog ett nytt segel istället.
Men frågeskaparen undrade just om vad segelmakare kan tänkas ta för att byta uv-skyddet. Det tolkar jag som att priset är det som är intressant.gvs skrev: Fast pris är inte allt... Har köpt två segel av dem med några års mellanrum. Ska köpa i år igen, går till en annan nu. Service, lyhördhet och leveranssäkerhet är viktiga saker...
Boding har levererat två segel tll mig (en rullgenua och ett storsegel) och jag har inget att klaga på. De har legat bra till i pris, vilket jag antar går igen även i ett sådant här arbete.
Sent svar, men OS Segel i Gottskär tog 1,200:- för att byta UV-skyddet till en Albin Vigg (för ett par år sedan). Har för mig att jag ringde runt till olika segelmakare och att de i Gottskär var ganska mycket billigare.
Lunds sydde på UV-skydd till min Debutant för några år sedan.
De har "loftet" i bottenplanet, sitter i gropar i golvet.
Hoppas att det är väldränerat.
http://www.lundhsails.se/
De har "loftet" i bottenplanet, sitter i gropar i golvet.
Hoppas att det är väldränerat.
http://www.lundhsails.se/