Skam ( = GREFAB) går på torra land !

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
peterh
Diamantmedlem

Re: Skam ( = GREFAB) går på torra land !

Inlägg av peterh » ons 11 jun 2014, 13:07

S-B A-son skrev:Något som jag tror inte alls varit uppe i denna långa tråd (har inte riktigt nagelfarit alla inlägg) är att det numer är fritt fram för vem som helst att ansöka om P-plats i våra hamnar. Förr var ju p-platsen knuten till båtplatsen i och med faktureringssättet.

Det kan möjligen innebära ökad konkurrens om p-platserna i de hamnar som ligger populärt till. Min lilla hamn är granne med en populär badplats, något som har inneburit svordomar och pekpinnar åt dem som snyltparkerat på de alltför få hamnplatserna. Nu kan snyltgästerna i alla fall lösa riktig p-biljett på månadsbasis och slippa snyltstämpeln.

Men antalet tillgängliga platser för båtägare kommer att minska.

mvh Sven-Barry
Det tycker jag är ett alldeles utmärkt argument för att GREFAB själva skall hantera alla sina P-platser.
Som kundtillvänd försäljare söker man då lösningar som är till nytta och glädje för kunden, gärna en s.k. one-stop shopping.
Då ingår naturligtvis en p-plats ( i mån av möjlighet att leverera) i båtplatsen. Lika självklart som att ICA tillhandahåller
kostnadsfria P-platser på bekvämt avstånd från butiken.

Men hela parkerings-debaclet är sannolikt påtvingat av miljötalibanerna i göteborg.
Numera ex-medlem. Tack för det som varit.

Skriv svar