Ah, mitt namn näms återigen i mindre smickrande sammanhang. Det var ju tråkigt, Brendan, men försök ta mothuggen med fattning.
Det är problem med diskussioner om subjektiva värderingsfrågor - det krävs en extremt stabil grund om man skall påstå att man har den enda sanningen. Naturligtvis ger jag mig in i den här diskussionen för diskuterandets skull, de sanningar som presenteras är inte direkt nya. Det är också roligt att diskutera med sådana som bryr sig. Jag har dessutom lika bra personliga skäl att bry mig om Bohuslän som någon annan i tråden och alldeles säkert större anledning än många.
I ditt fall, Brendan, presenteras informationen med avsevärd bias, och trovärdigheten minskar om man inte också ser det som fortfarande är bra. Om du vill ha ett konkret tips - varför inte visa eländet, men också exempel på hur det borde vara också. Du medger ju att allt (ännu) inte är raserat och det goda exemplet är väl värt något, det också ?
Strandskydd
Ja, logiken är glasklar. Är man arg på Tommy hoppar man på Anders. Får man nålstick av den ene hämnas man på någon annan.
Det är förstås nästan helt riskfritt att komma med sådan gliringar just mot mig, för jag bryr mig inte. Jag menar nästan aldrig något personligt illa med mina postningar, och väntar mig heller inga personangrepp bakom ryggen.
Kanske Brendan vill vara Sailguides egen Douglas Murray?
Det är förstås nästan helt riskfritt att komma med sådan gliringar just mot mig, för jag bryr mig inte. Jag menar nästan aldrig något personligt illa med mina postningar, och väntar mig heller inga personangrepp bakom ryggen.
Kanske Brendan vill vara Sailguides egen Douglas Murray?
Anders S
Länsstyrelsen i Stockholms län föreslår att Bogesundslandet i Vaxholm blir naturreservat. Bogesundslandet är ett av de största naturområdena i Storstockholms närhet och blir ett av länets största naturreservat - till ytan lika stort som Lidingö.
http://www.ab.lst.se/templates/PressRel ... _12151.asp
Hej jofred,jofred skrev:Länsstyrelsen i Stockholms län föreslår att Bogesundslandet i Vaxholm blir naturreservat. Bogesundslandet är ett av de största naturområdena i Storstockholms närhet och blir ett av länets största naturreservat - till ytan lika stort som Lidingö.
Jo! Jag såg också den utomordentligt glädjande nyheten. Jag hoppas nu bara att exploateringsintressena inte lägger sig i och får med sig vissa till höger stående partier, vilka tillsammans skulle kunna sätta käppar i hjulet. Med ojämna mellanrum dyker det upp debattörer som istället vill bygga bostäder där. Blir reservatet verklighet blir det ett exempel på en otroligt framsynt inställning till samhällsplanering i Stor-Stockholm (tyvärr finns det exempel på motsatsen också). I takt med att regionen växer ökar behovet av stora skyddade områden. Just den sortens samhällsplanering som Stefan Edman efterlyser i sin krönika i GP om Bohuslän.
- Jag besökte Tyresta-Åva (nationalpark strax SO Stockholm, för er icke-stockholmare) för första gången i vintras. Det som verkligen lämnade avtryck var just storleken, vilket gjorde att även jag kunde svälja ett antal anlagda gångvägar.
Hej,
Ja, det är verkligen kul. Bra att länsstyrelsen i Stockholm, med landshövdning Per Unckel (m) i spetsen tar sådana här initiativ. Speciellt i den inre delen av skärgården är det bra att dessa kulturmarker bevaras.
Redan nu finns (speciellt i mellanskärgården) ett rejält antal naturreservat, vilket är mycket bra. Många fina naturhamnar ligger i dessa områden. Detta i kombination med att de yttre områdena i skärgården troligtvis aldrig kommer att exploateras i någon större utstäckning gör att man kan känna sig ganska trygg med att vår fantastiska skärgård kommer att vara öppen för alla.
Något som också är mycket kul är att sälen ju blir allt vanligare och vanligare igen , numera kan man se säl ganska ofta på de yttre kobbarna.
Kul!
Hälsningar
Tommy
Ja, det är verkligen kul. Bra att länsstyrelsen i Stockholm, med landshövdning Per Unckel (m) i spetsen tar sådana här initiativ. Speciellt i den inre delen av skärgården är det bra att dessa kulturmarker bevaras.
Redan nu finns (speciellt i mellanskärgården) ett rejält antal naturreservat, vilket är mycket bra. Många fina naturhamnar ligger i dessa områden. Detta i kombination med att de yttre områdena i skärgården troligtvis aldrig kommer att exploateras i någon större utstäckning gör att man kan känna sig ganska trygg med att vår fantastiska skärgård kommer att vara öppen för alla.
Något som också är mycket kul är att sälen ju blir allt vanligare och vanligare igen , numera kan man se säl ganska ofta på de yttre kobbarna.
Kul!
Hälsningar
Tommy