Båtnamn jag älskar att hata

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Rudi
Diamantmedlem

Re: Klämkäcka namn är otroligt fåniga

Inlägg av Rudi » mån 29 maj 2006, 19:45

frasse skrev:Tycker att alla namn som ord vitsar typ se-gla-ut ,håll-i-dig och andra västkust namn är löjliga!
men va fan det är ju inte min båt eller hur?
Låt var och en döpa sin båt till vad dom vill så kan vi sitta i sittbrunnen och garva(eller förargas att i den fina naturviken ligger 17 carpe diem och två förlicia)
Självklart får man döpa båten hur fanden man nu behagar. Jag är verk-
ligen inte den som förfasar sig. Dock: om man döper originellt, och 16
andra döpare har varit originella på exakt samma sätt, föreligger en viss
risk att originaliteten plötsligt bara är banalitet. Men: å den tredje sidan :wink: , det är numera lagligt att vara banal. (Svea rikes lag, ori-
ginalitetsbalken, banalitetsförordningen §53).

Rudi

Strix

Inlägg av Strix » ons 28 jun 2006, 22:09

Well. Kul tråd för övrigt.

Själv fastnade vi för \"sträckta räkan\" eller om man träffar engelsmän, straight shrimp =)

De kan la va gött å sträcka på sig ibland!

Båtsman
Diamantmedlem

Inlägg av Båtsman » tor 29 jun 2006, 10:36

I helgen såg jag en motorbåt som hette \"Håll-i-day\".

anneb

båtnamn jag älskar att hata

Inlägg av anneb » tor 29 jun 2006, 14:45

Vi har en segelbåt som är döpt till Fantasia. Jag är inte helt förtjust i namnet men är lite skrockfull och \"vågar\" inte riktigt döpa om den. Så jag tänkte att vi kanske kunde skriva Fantasea istället i aktern på båten (de gamla stripsen är precis borttagna). Då blir namnet lite fyndigt samtidigt som den ju har kvar sitt gamla namn - fast på ett annat språk.... eller vad tycker ni? Är det att döpa om den? :roll:

Kal

Båtnamn

Inlägg av Kal » tor 29 jun 2006, 17:04

Anneb kan fundera på att bara lägga in ett par mellanslag i namnet, och dela upp det i tre-två-tre bokstäver...
Men kanske det blir för tyket?

Annars tycker jag namnet \"Bankens\" som jag såg på en ganska vräkig segelbåt för några år sedan säger allt...

Skriv svar