Hade VHF långt innan mobilen fanns.
Betalar tillståndet varje år, men vägrar betala alla avgifter som Stockholm radio vill pracka på mig.
Varje år de senaste 8-10 åren har jag diskuterat detta med Sthlm Radio. Inför differentierade priser. Låt den som vill ringa betala, för det. Det som vill ha Sjöassistans, betala för det. Och de som endast vill ha medlemskap betala för det. Men nejdå, det går inte enl. Sthlm Radio. OK då, då skiter jag i att vara med. Och tjyvlyssnar på väderutsändningarna.
Kenta
Det var bättre förr, längre tillbaka.
VHF-abonnemang eller inte
Re: VHF-abonnemang eller inte
Det var bättre förr, längre tillbaka!
Hej Kenta
Medlemsskapet i Sjöassistans är frivilligt. Abonnemang inkl Sjöassistans kostar 620 kr, utan 420 kr i båda faller ingår samtal över svensk station med 200 kr. Värt att veta är också att Sjöassistans gäller i Danmark.
När jag skaffade VHF var abonnemant med Televerket obligatoriskt, vad det kostade kommer jag inte ihåg, men ett telefonsamtal hade ett minsta pris på 27 kr
Hälsningar Ove
Medlemsskapet i Sjöassistans är frivilligt. Abonnemang inkl Sjöassistans kostar 620 kr, utan 420 kr i båda faller ingår samtal över svensk station med 200 kr. Värt att veta är också att Sjöassistans gäller i Danmark.
När jag skaffade VHF var abonnemant med Televerket obligatoriskt, vad det kostade kommer jag inte ihåg, men ett telefonsamtal hade ett minsta pris på 27 kr
Hälsningar Ove
På 80-talet kostade abonnemanget 1200 kr/år hos Televerket Radio + Inträdesavgift 800 kr. Motsvarande idag är 145 + 420 = 565, nog har det blivit billigt.
Kustväderprognosen bekostas fö av Transportstyrelsen/Sjösäkerhetsrådet.
Får inte Stockholmradio in pengar på abonnemangen så läggs verksamheten ner. Inga kustväderprognoser, inga samtal mm.
Kustväderprognosen bekostas fö av Transportstyrelsen/Sjösäkerhetsrådet.
Får inte Stockholmradio in pengar på abonnemangen så läggs verksamheten ner. Inga kustväderprognoser, inga samtal mm.
Hej Ove!
Det är just det jag menar, varför ska jag betala 200 kr för något jag aldrig kommer att använda. Jag skulle gladeligen betala 220 kr i medlemsavgift.
För Ove, du går väl heller inte in i någon butiken och köper varor för 200 kr du aldrig tänker använda?
Och jag har säkert fel i fallet med Sjöassistans, men från början bakade de in den avgiften också.
Hälsningar
Kenta
Det är just det jag menar, varför ska jag betala 200 kr för något jag aldrig kommer att använda. Jag skulle gladeligen betala 220 kr i medlemsavgift.
För Ove, du går väl heller inte in i någon butiken och köper varor för 200 kr du aldrig tänker använda?
Och jag har säkert fel i fallet med Sjöassistans, men från början bakade de in den avgiften också.
Hälsningar
Kenta
Det var bättre förr, längre tillbaka!