Fattig luffare över havet

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Användarvisningsbild
Fredrik
Diamantmedlem
Inlägg: 866
Blev medlem: sön 10 sep 2006, 19:13
Ort: Göteborg

Re: Fattig luffare över havet

Inlägg av Fredrik » fre 12 jun 2015, 08:24

Tycker det låter som en jättefin båt! Skadorna på inredningen är nog mest kosmetiska och brukar inte se så illa ut när det väl torkat upp. Motorn går säkert att få igång...
Tyvärr är jag själv i fel läge i livet för denna båt, men hade jag bara lite mer tid hade jag glatt åkt och hämtat den!
X-342 SWE 18 "Kexet"

HansH
Diamantmedlem
Inlägg: 1137
Blev medlem: mån 24 okt 2005, 14:29
Ort: Göteborg

Re: Fattig luffare över havet

Inlägg av HansH » fre 12 jun 2015, 09:18

Verkar som om den kommer att säljas senare idag - för en symbolisk summa.

Användarvisningsbild
marede
Diamantmedlem
Inlägg: 436
Blev medlem: tis 20 maj 2014, 10:55
Ort: Ostkusten, Linköping/Västervik

Re: Fattig luffare över havet

Inlägg av marede » fre 12 jun 2015, 12:51

Alltid roligt när saker återanvänds/renoveras istället för att skrotas eller slängas.
//Martin
Najad 34 HR -77

Anders
Site Admin
Inlägg: 341
Blev medlem: ons 24 mar 2004, 20:55
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Fattig luffare över havet

Inlägg av Anders » fre 12 jun 2015, 17:37

Kul att det verkar lösa sig för Vegan så att den får leva ett tag till!

HansH
Diamantmedlem
Inlägg: 1137
Blev medlem: mån 24 okt 2005, 14:29
Ort: Göteborg

Re: Fattig luffare över havet

Inlägg av HansH » mån 15 jun 2015, 09:42

Då var den "såld" (man fick enligt uppgift ersätta för GREFABs landhyra för en vecka).
Fuktskadorna på inredningen visade sig dessutom vara mycket lindriga och hade torkat ut så gott som helt.

sangris
Diamantmedlem
Inlägg: 516
Blev medlem: sön 03 maj 2009, 20:50
Ort: Bredaryd

Re: Fattig luffare över havet

Inlägg av sangris » mån 15 jun 2015, 15:32

Då får man gratulera någon till att blivit Vegaägare då.
Det skulle vara väldigt intressant om det går att få fram senare vad motorproblemet bestod i.

Skriv svar