fixa elen och ska koppla in lantrnorna!!!

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
tomhenrik
Platinamedlem

Re: fixa elen och ska koppla in lantrnorna!!!

Inlägg av tomhenrik » mån 05 maj 2014, 18:58

gav mig på o försöka fixa akterlanternan häromdagen men det vart helt omöjligt så beställde en ny och ska borra lite och sätta dit den men då kommer den sitta på vänster sida i aktern den gamla sitter ju på höger sida i aktern men den kan jag inte få loss så den kommer jag försöka bända eller borra loss till vintern då jag fått upp båten

och för folk som tror att jag är ett troll så kan jag försäkra er om att jag inte är det ett det här är min andra säsong med båten och har ingen som kan lära mig därför jag är här för att få råd och tips av andra som kan det mesta redan och att jag skriver lite dåligt är för att jag har Dyslexi och ADHD

...tack för alla råd
frågar man inget så får man ingenting veta!!!!!!!!!!!!!!

Användarvisningsbild
AndersGustafsson
Diamantmedlem
Kontakt:

Re: fixa elen och ska koppla in lantrnorna!!!

Inlägg av AndersGustafsson » mån 05 maj 2014, 19:29

gav mig på o försöka fixa akterlanternan häromdagen men det vart helt omöjligt så beställde en ny och ska borra lite och sätta dit den men då kommer den sitta på vänster sida i aktern den gamla sitter ju på höger sida i aktern men den kan jag inte få loss så den kommer jag försöka bända eller borra loss till vintern då jag fått upp båten
Det spelar ingen roll hur den sitter, bara den sitter så att den inte skyms. Dokumentet jag länkade till visar de korrekta lysvinklarna.
/Anders G

Skriv svar