Men det fick du ju veta för nästa exakt ett år sedan! :)stangen skrev:Svarar mig själv.
Testat otaliga medel, allt från snäll rengöring till mer aggressiv rengöring till lättare lösningsmedel. Resultatet är att jag är fattigare, har lagt ner massa tid och kanske blivit aningen starkare i göra-rent-muskulaturen.
Mantågen är dock lika skitiga och kladdiga som före.
Tog därför och skalade dem (med kniv och värmepickadoll). Problemet löst.
Aldrig jag har vita mantåg igen. Slöseri av tid och pengar.
Klibbiga mantåg
Re: Klibbiga mantåg
Det är bara att bryta ihop och komma igen!
/p
/p
Exakt. Det och mycket annat.hedgehog skrev:Men det fick du ju veta för nästa exakt ett år sedan! :)
Och efter att ha testat allt annat så återstod striptease =)
Senast redigerad av 1 stangen, redigerad totalt 0 gånger.
__________________/)___
Mvh
Niclas
bär av, bär AV, BÄR AV! BÄR AAAV!
Mvh
Niclas
Inte mycket poäng med det nu när det är ren vajer =)matz skrev:prova med potatismjöl
__________________/)___
Mvh
Niclas
Mvh
Niclas
Vad som händer: UV-ljuset bryter ner ytskiktet och förstör plaststrukturen. Det är ingenting som kan repareras med kemiska medel, utan har plastförfallet gått så långt är det bara två saker som kan göras: mekanisk bearbetning (grattis 1) eller utbyte (grattis 2). Mekanisk bearbetning tar bort det släta ytskiktet, vilket gör det fullständigt naturligt att ställa sitt hopp till mer eller mindre finurliga ytbehandlingar. Dessa förlorar sin verkan efterhand, mest för att de inte skyddar mot ytterligare nerbrytning eller helt enkelt bara skavs av, ungefär som slitna skrov förlorar glansen strax innan midsommar, oavsett vaxtyp. Jag har inte bara kletiga mantåg som bevis, utan också två (numera skrotade) livbojar i glänsande PVC som bevis, och i synnerhet livbojarna blev smutsfällor av oanad magnitud.
Sedan, detta måste sägas: På mantåg är höljen obra av skälet att det kan uppstå onödig korrosion mellan hölje och wire. Jag tittar snett på mina egna bara av det skälet, men det är ju, suck, mycket som skall hinnas med.
Sedan, detta måste sägas: På mantåg är höljen obra av skälet att det kan uppstå onödig korrosion mellan hölje och wire. Jag tittar snett på mina egna bara av det skälet, men det är ju, suck, mycket som skall hinnas med.
Anders S
Tror du inte tanken är att potatismjölet skall fungera som talk (typ barnpuder) för att skona de håriga benen?stangen skrev:Inte mycket poäng med det nu när det är ren vajer =)matz skrev:prova med potatismjöl
Anders S
Anders S skrev:Tror du inte tanken är att potatismjölet skall fungera som talk (typ barnpuder) för att skona de håriga benen?stangen skrev:Inte mycket poäng med det nu när det är ren vajer =)matz skrev:prova med potatismjöl
:D
__________________/)___
Mvh
Niclas
Mvh
Niclas