Bära upp? Grannbåten har ett annat arrangemang.Mr Q skrev:Därefter bära upp grillen med grillkol indränkt i tändvätska och klar.
Medger grillning under gång, om det nu förekommer.
Bära upp? Grannbåten har ett annat arrangemang.Mr Q skrev:Därefter bära upp grillen med grillkol indränkt i tändvätska och klar.
Varför håller grillen bättre om man sköljer med färskvatten i stället för sjövatten? Jag har inte märkt någon skillnad. Kanske det menas sådant där äckligt salt havsvattenMr Q skrev:Ett tips för att få grillen att hålla längre, oavsett om man väljer Biltemas monstergrill på 35 cm bredd eller en i ihoptryckt C5-format, är att skölja med färskvatten morgonen efter istället för sjövatten. Så blir det inte lika mkt rostfläckar. Det behövs inte mer än en liten kastrull vatten.
Vad gäller grillpåsen kan man faktiskt få till en sotfri förvaring om man är litet flink. Första steget är att ta en sax och försiktigt klippa upp sömmen uppifrån, istället för att ritcha upp påsen som en Estrellapåse. Påsen är normalt av ganska tjockt dubbelpapper, så den är riktigt tålig. När man doserat lagom med kol förslutar man hela härligheten med en påsklämma modell större. Med hjälp av denna metod kan jag "ladda" grillen i sittbrunnen, försluta påsen och stuva ned. Därefter bära upp grillen med grillkol indränkt i tändvätska och klar. Just Feltemas variant av grill kan ju stängas igen helt, så det är bara att bära upp till klippan och tutta på med en braständare. Easy.
Vår favorit är helstekt fläskfilé vilket en rejäl grill grejar lätt, men som kan vara litet tricky med engångsgrillarna. Faktum är att det mesta är svårgrillat på engångsgrillarna t.om. en vanlig hamburgerlunch.
För att det inte ska sota så i stuvfacket. Men det funkar säkert ändå, bara man kan stänga igen den helt. Sen brukar jag skrubba gallret också, när jag ändå håller på och gnor.SWE54 skrev:Varför sköljer ni grillen i vatten...?
Jag kan inte komma på att jag har gjort det någon gång med min.
Kanske det är därför den hängt med i 20 år...?