Abstinens...

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Mr Q
Diamantmedlem

Re: Abstinens...

Inlägg av Mr Q » lör 28 nov 2009, 17:49

Jäpp, idag har jag gått loss på kölsvinet. Kommer att ta några helger, lika bra att passa på innan det blir för kallt ute.

Användarvisningsbild
August
Diamantmedlem
Kontakt:

Inlägg av August » lör 28 nov 2009, 18:33

Mr Q skrev:Jäpp, idag har jag gått loss på kölsvinet. Kommer att ta några helger, lika bra att passa på innan det blir för kallt ute.
Jag har också haft båtpyssel idag, rutorna som sitter utanpå i plast är så solblekta att man ser skrovet lätt genom på sidorna. Idag maskerade jag ordentligt och spraymålade "sargen", blev riktigt riktigt bra. 1-1,5h maskering och rengöring varje sida, under 5 min målning, förarbetet tar alltid enormt mycket mer tid! Testade maskeringstejp för hörn för första gången, Tesa Creative, funkade perfekt .
Hann med stripa klart sidorna på båten också, även det blev riktigt bra.

I morgon ska jag börja riva allt på akterspegeln. Samtliga hål efter motorfästen (gamla/nya) ska sättas igen plus andra hål och lite småskador, sedan ska akterspegeln lackas om, i svart! Målet är pianolack-finish, det lär bli några timmars våtslipande både före och efter lack, men bra kommer det bli förhoppningsvis. Arbetet kan nästan beskrivas som terapi, måste hålla mig igång för att må gott.
Bär av, bär av, BÄR AV

SWE54
Diamantmedlem

Inlägg av SWE54 » lör 28 nov 2009, 19:11

Jag har inte ens fått upp presenningen ännu... :o
Men bilder kollas det ju på, och önskelistan fylls ju så man kan fynda lite på mässan förhoppningsvis...

SWE54
Diamantmedlem

Inlägg av SWE54 » lör 28 nov 2009, 19:16

August skrev: ...
I morgon ska jag börja riva allt på akterspegeln. Samtliga hål efter motorfästen (gamla/nya) ska sättas igen plus andra hål och lite småskador, sedan ska akterspegeln lackas om, i svart! Målet är pianolack-finish, det lär bli några timmars våtslipande både före och efter lack, men bra kommer det bli förhoppningsvis. Arbetet kan nästan beskrivas som terapi, måste hålla mig igång för att må gott.
Du är medveten om att det kan bli riktigt varmt när solen står på antar jag...
Jag har grått däck och har planer på att lacka om hela däcket till vitt för att det inte går att stå till barfota en solig högsommardag..:) Kanske inte något stort problem men det blir varmt inne i båten med...

Steen
Diamantmedlem
Kontakt:

Inlägg av Steen » lör 28 nov 2009, 19:23

Abstinenz....det är min båt :D

http://foto.hanseklub.dk/#3.10 (bild taget just lagt til bryggan i Nyborg)

Användarvisningsbild
Tommy
Diamantmedlem

Inlägg av Tommy » lör 28 nov 2009, 21:12

Dejligt!

Danskt gemyt när det är som bäst.

Skriv svar