Senaste numret av På Kryss - Fantastiskt!

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Användarvisningsbild
Tommy
Diamantmedlem

Re: Senaste numret av På Kryss - Fantastiskt!

Inlägg av Tommy » fre 03 apr 2009, 21:36

Uhh.. Thats "brandfackla" , SWE 54! Inget duger 8)

Själv är jag inte så sofistikerad :D

Hälsningar
Tommy

SWE54
Diamantmedlem

Inlägg av SWE54 » fre 03 apr 2009, 22:42

Kanske det...:)

Det är nog en fråga om förväntningar och behov för min del. Har ju inget i min båt som tidningar numera mest tar upp.
Köpte tex Segling för att läsa lite om Sunfast 3200, det blev ju en liten besvikelse när man enbart kunde driva omkring lite i lättvind... Ingens fel i sig men det blev ju inte någon vidare test att läsa om.
Men den dagen man sitter där med en fullt inredd båt med inombordare blir väl läget ett helt annat....

Användarvisningsbild
S-B A-son
Diamantmedlem

Inlägg av S-B A-son » lör 04 apr 2009, 07:59

Anders S skrev:Det är ju alldeles fantastiskt hur På Kryss har utvecklats, får man säga. Särskilt får man säga det i insändarspalten.
Ja, det var ju en aning dräpande!

Tyvärr är inte detta nummer någon höjdare. Jag tycker att startsräckan nu borde vara avverkad, speciellt med tanke på den minimala omstuvningen i redaktionen, och redaktören borde nu kunna visa upp den tidning hon vill göra.

Några meningar i den sparkade ordförandens genmäle intresserar mig. "Vi finner att det finns ett antal leverantörer som är villiga att producera en produkt enligt tidigare fastställda riktlinjer till ett lägre pris. Förslag till nytt avtal med ny leverantör av På Kryss var klart att undertecknas då styrelsen fick gå"

Fastställda riktlinjer; finns det klart uttalat att man iNTE bör ta upp frågor om undermålig utrustning och tveksamma/dåliga konstruktioner? Eller ligger detta inbakat som en konsekvens av tidningens ekonomiska förutsättningar?

Nytt avtal; är det någon som har en aning? Lantmännen? F.d Seglingsfolk? Sverker?

mvh Sven-Barry

Skriv svar