inte alls så dum. international anger visserligen att man inte ska spruta VC17 (undantag VC17 offshore) men kan det beror på hälo- och miljöaspekt? Jag vill minnas att en bekannt till mig använde en färgspruta varje år med perfekt resultat. Med rulle får man ändå alltid små ränder...Misil no87 skrev:Kanske ett riktigt dåligt tips, men jag har för mig att farsgubben brukade lägga på original-VC:n genom att spruta på den med en duschflaska, en sån där enkel av blomsprutetyp.
Måla vitt med vc17!
Får tacka för tipset om Segelladen.de. Nu står två burkar vit Offshore..MiniMe skrev:kolla länken.dator9 skrev: Är det verkligen samma VC17 extra som finns tex i tyskland? Även Norge har ju skärpt reglerna på senare tid.
http://segelladen.de/Inhalt-untergruppe ... ulings.htm
vidare kan man kolla här:
http://www.yachtpaint.com/germany/default.asp
Det är väl VC 17 extra som säljes i Tyskland.
-
2970-maxi-77
- Silvermedlem
åtgång och bestälning
Hejsan!
Nu är det dags för mig och beställa färg från segelladen.de och jag undrar hur betalningen funkar, betalade man med visa-kortet direkt eller nån faktura eller motsv?
Jag ska måla på min helt renslipade botten och undrar hur många lager man ska lägga på, international rekomenderar ju så jävla många, behövvs det verkligen?
Funderar även hur mkt färg man behöver köpa, stämer internationals rekomendationer bra eller behöver man mer/mindre?
Jag skall måla vc17 extra
Nu är det dags för mig och beställa färg från segelladen.de och jag undrar hur betalningen funkar, betalade man med visa-kortet direkt eller nån faktura eller motsv?
Jag ska måla på min helt renslipade botten och undrar hur många lager man ska lägga på, international rekomenderar ju så jävla många, behövvs det verkligen?
Funderar även hur mkt färg man behöver köpa, stämer internationals rekomendationer bra eller behöver man mer/mindre?
Jag skall måla vc17 extra
Henke
www.segelladen.de kräver överföring. Med Iban och BIC-kod är det dock inga problem. Det är viktigt att göra en EU-betalning (kostar 10 kr upp till 500.000 SEK). En utlandsbetalning är mycket dyrare och kräver i de flesta fall avgifter av mottagare vilket de från segelladen inte accepterar.
Förfarandet är att man beställer hos de, de skickar en faktura, man betalar och när allt är betalt så skickar de varorna innom några få dagar.
Ett alternativt kan vara.
www.svb.de (sidan även på engelska) eller www.awn-shop.de . båda accepterar kort. jag vet dock ej hur det blir met frakt.
Förfarandet är att man beställer hos de, de skickar en faktura, man betalar och när allt är betalt så skickar de varorna innom några få dagar.
Ett alternativt kan vara.
www.svb.de (sidan även på engelska) eller www.awn-shop.de . båda accepterar kort. jag vet dock ej hur det blir met frakt.
-
2970-maxi-77
- Silvermedlem
svb.de va klockrena!
Har nu fått hem min skyssta vita vc17 färg jag beställde från svb.de i tyskland. Något jag rekomenderar fler att göra!
Det tog 3 arbetsdagar att få paketet på 19 kg hem levererat till dörren för endast 12,5 euro. Det är ju för fan billigare än å köpa motsvarande \"giftfria\" färg här hemma i sverige. Mindre än en hundring för att få de med bud hem till dörrn de är inte dåligt de, tyskarna dom kan dom.
Det tog 3 arbetsdagar att få paketet på 19 kg hem levererat till dörren för endast 12,5 euro. Det är ju för fan billigare än å köpa motsvarande \"giftfria\" färg här hemma i sverige. Mindre än en hundring för att få de med bud hem till dörrn de är inte dåligt de, tyskarna dom kan dom.
Henke
Re: svb.de va klockrena!
Låter ju väldigt smidigt. Hur betalade du?2970-maxi-77 skrev:Har nu fått hem min skyssta vita vc17 färg jag beställde från svb.de i tyskland. Något jag rekomenderar fler att göra!
Det tog 3 arbetsdagar att få paketet på 19 kg hem levererat till dörren för endast 12,5 euro. Det är ju för fan billigare än å köpa motsvarande "giftfria" färg här hemma i sverige. Mindre än en hundring för att få de med bud hem till dörrn de är inte dåligt de, tyskarna dom kan dom.
-
2970-maxi-77
- Silvermedlem