Seglare med hemsidor!

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Peter_K
Diamantmedlem

Inlägg av Peter_K » tor 02 feb 2006, 20:07

J@nne skrev:Jag kan fixa det Peter, jag såg den redan i tisdags inne i hallen på mässan.

/Wille
Tackar hjärtligast på förhand, Wille/J@nne/morpeus!
Alla borde ha skägg

Seglaren

Inlägg av Seglaren » tor 02 feb 2006, 21:47

Hej!

Har en sida om Guy- & Guylinebåtar. Äger själv en Guy 22. Som vanligt har tiden dock en förmåga att lysa med sin frånvaro, skulle vilja uppdatera men det finns redan mycket att titta på för den som är nyfiken på Guybåtar!

http://www.guyboats.sailfast.se

Och så måste jag slå ett slag för vår (min fars och min) hemsida med isjaktsfilmer och även lite isracing med bil:-)

http://www.sailfast.se

Användarvisningsbild
Calle C
Diamantmedlem

Inlägg av Calle C » fre 03 feb 2006, 18:49

Misil no87 skrev:Förresten - om någon skall till båtmässan i Göteborg och har en digitalkamera med sig och snubblar över Misilen...
Det vore jättesnällt om jag kunde få några bilder skickade till mig för hemsidan, med tillåtelse från fotografen att använda förstås!

maila mig på misil87-snabelA-glocalnet.net

Tack-tack på förhand!
Hallå Peter

Jag var på mässan idag, tog därför med mig en hel kameraväska för att plåta misilen. Vi hittade ingen, letade överallt men ingen misil vad vi såg i alla fall, tyvärr.
I övrigt var mässan lika förskräcklig som förra året.
Nyheten var väl att det nu finns Ribb-båtar med 3st 250 hk motorer på där bak. Bra gardering för motorstopp... :wink:

En bra grej fick jag lärt mig av en kylkompressor försäljare:
Montera in 3-4 kylklampar i anslutning till kylaggregatet så sparar man 30-40% på elförbrukningen. Kanske inte nytt men för mig var det.
Calle

Se gla ut

Sumprunkarn
Platinamedlem

Inlägg av Sumprunkarn » fre 03 feb 2006, 19:24

toaen skrev:
Misil no87 skrev:Se nedan.
Hej Peter_K

Kan inte öppna din hemsida i Mozilla Firefox som jag för det mesta använder dock går det bra i Explorer. Vad beror det på?

Gjorde ett mindre arbete på ett varv på Tjörn för ett par veckor sen. De höll på att lacka en Misil som skulle ställas ut på mässan i Göteborg. Då tänkte jag på dig. Tyvärr hade jag inte med mig kamran.

tommy
Funkar utan problem för mig - använder oxå Firefox.

Användarvisningsbild
J@nne
Diamantmedlem

Inlägg av J@nne » fre 03 feb 2006, 22:07

Calle C skrev:
Misil no87 skrev:Förresten - om någon skall till båtmässan i Göteborg och har en digitalkamera med sig och snubblar över Misilen...
Det vore jättesnällt om jag kunde få några bilder skickade till mig för hemsidan, med tillåtelse från fotografen att använda förstås!

maila mig på misil87-snabelA-glocalnet.net

Tack-tack på förhand!
Hallå Peter

Jag var på mässan idag, tog därför med mig en hel kameraväska för att plåta misilen. Vi hittade ingen, letade överallt men ingen misil vad vi såg i alla fall, tyvärr.
I övrigt var mässan lika förskräcklig som förra året.
Nyheten var väl att det nu finns Ribb-båtar med 3st 250 hk motorer på där bak. Bra gardering för motorstopp... :wink:

En bra grej fick jag lärt mig av en kylkompressor försäljare:
Montera in 3-4 kylklampar i anslutning till kylaggregatet så sparar man 30-40% på elförbrukningen. Kanske inte nytt men för mig var det.
Jag får lov att instämma med Calle, jag såg heller inte Misilen, den stod inte kvar där den stod i tisdags, kanhända det har hänt något vid omflyttningen av båten i de olika hallarna, Det är trångt där inne.

Användarvisningsbild
Calle C
Diamantmedlem

Inlägg av Calle C » lör 04 feb 2006, 16:56

Peter
Som plåster på såren för du se den vackraste båten på mässan, K-6a

Bild
Calle

Se gla ut

barba
Platinamedlem

Inlägg av barba » ons 08 feb 2006, 08:58

Min lilla sida om Lill-Scampi finns för att flagga för denna doldis. Uppdateras allt emellanåt då folk skickar mer material åt mig.

Seglaren (med Guybåtssidan): Våra vänner seglar en Guyline 4800, den modellen finns inte med på sidan? Om jag minns rätt så kan det iofs. vara enda exemplaret.[/url]

Peter_K
Diamantmedlem

Inlägg av Peter_K » ons 08 feb 2006, 17:00

OK, jag får klara mig ändå.
Jättetack ändå alla som försökt ta en bild!
Och tack för bilden på K6:an, nu känns livet roligare igen ;-)
Alla borde ha skägg

Användarvisningsbild
toaen
Diamantmedlem

Inlägg av toaen » fre 10 feb 2006, 10:39

Hej Peter_K

Jag har skickat dig ett mail om den försvunna Misilen. Den har funnits på mässområdet hela tiden. Stått på utsidan, under en täcka.

Är lite osäker på din mailadress. Kan du berkräfta om mailet kommer fram eller ej.

tommy

Peter_K
Diamantmedlem

Inlägg av Peter_K » fre 10 feb 2006, 15:45

Okej, kollar mailen i helgen, svarar då på den adressen du skickade ifrån. I annat fall skriver jag en rad här, men det har säkert gått bra.
Alla borde ha skägg

Seglaren

Till barba

Inlägg av Seglaren » sön 12 feb 2006, 22:31

barba skrev: Seglaren (med Guybåtssidan): Våra vänner seglar en Guyline 4800, den modellen finns inte med på sidan? Om jag minns rätt så kan det iofs. vara enda exemplaret.
Spännande!
Kan inte du be dem kontakta mig, ge dem hemsideadressen: www.guyboats.sailfast.se

MVH. Seglaren

Gäst

Inlägg av Gäst » tis 14 feb 2006, 21:51

Någon gång ska jag göra klart min sida. I framtiden. När jag får tid.
Men det känns alltid som om båten går före html-koden:

http://maxi77.se

/Tomas

Gäst

Inlägg av Gäst » ons 15 feb 2006, 07:30

Vår sida är under uppbyggnad...

www.nanny166.se

//Life

Skriv svar