Båten jag ska segla med är en stortriss mk1 och min erfarenhet av segling är max en vecka
Så tror ni jag skulle klara det på en dag ?
Anders S skrev:// Jag tycker inte det är meningsfullt att diskutera tomhenriks eventuella status som forumtroll. OM man tror att det är på det sättet, dvs att tomhenrik på något sätt driver med snälla människor som är hjälpsamma, så avstå helt enkelt från att kommentera. Alltså, följ den enkla regeln: Mata inte trollen". // MOD
andres skrev:Från Landskrona till Göteborg är det i storleksordningen 115 sjömil. Om man har en snittfart på 4 knop betyder det ca 29 timmars nonstop segling, varav merparten på öppet hav i Kattegatt.
Absolut inget jag skulle ge mig på ensam i en Stortriss.
jag tar ansvar för mina egna handlingar har jag alltid gjort och kommer alltid göra,,,,goph skrev:I detta snällismens Sverige så bara kan vi ju inte missunna en yngling från att genomföra en seglats, som bara kan sluta i katastrof, om det plötsligt blåser upp.
Jag frånhänder mig allt ansvar, men de snälla visar käckt vilka leder han ska ta. Detta är bara sanslöst.
M.A.C. skrev:Jag kan nog hålla med dig lite. Man måste göra för att lära. Oavsett var man nu seglar så ska man ju se till att ha tillräckligt på fötterna. Erfarenhet föds man ju inte med så ut och segla med sunt förnuft... Planera för det värsta och hoppas på det bästa