Båtrenovering // Söker med ljus och lykta!

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
sjöstrand
Silvermedlem

Båtrenovering // Söker med ljus och lykta!

Inlägg av sjöstrand » tor 11 apr 2013, 20:25

Jag har behov av att hitta någon duktig båtsnickare med med kunskap i både träarbeten och plastning då jag behöver göra ett arbete med båten som jag inte vågar mig på själv. Båten ligger på Orust just nu så det är ju en fördel om det är någon som är från området där omkring (Göteborg, Tjörn, Orust, Uddevalla mm).
Har inga kontakter själv men tänker att mtp konkursen i NordwestNajad så borde det finnas en del duktiga människor därute som skulle kunna tänka sig att göra ett renoveringsjobb??
Tips mottages tacksamt antingen här eller på min mail patrik@sjostrand.st

Hade ju varit trevligt att kunna använda båten i sommar ...

// Gränsfall, men OK, då - navigare necesse est... - Rubriken förtydligad. Mod //

HansH
Diamantmedlem

Re: Båtrenovering // Söker med ljus och lykta!

Inlägg av HansH » mån 15 apr 2013, 09:56

Vill inte verka för negativ, men med såna arbeten behöver du nog boka hantverkare mycket tidigare.
Just nu är det högsäsong för alla som jobbar inom båtbranchen = lär bli svårt att hitta någon som har tid förren till hösten...
Kan nog vara bra om du specar lite mer ingående exakt vad det är som skall göras. träarbeten och plastning är ju ganska övergripande.
Om man har gott om tid (vilket du inte har) kanske Båtbyggarskolan i Henån kan hjälpa till - om inte annat med att förmedla kontakter med lämpliga hantverkare.

Användarvisningsbild
stangen
Diamantmedlem

Inlägg av stangen » mån 15 apr 2013, 10:18

Kolla kommentarerna i denna tråd: http://www.blur.se/2011/03/21/installatorer-riggare/
__________________/)___
Mvh
Niclas
bär av, bär AV, BÄR AV! BÄR AAAV!

jax
Erfaren medlem

Inlägg av jax » ons 17 apr 2013, 14:08

Skriv svar