Jag har VDO tankmätare och den har fastnat på full tank.... absolut 100%...
Kan tänka mig att mätaren kan vara från 88-89 någonting.
Vad kan det vara för fel?
Kör på död räkning nu på förbrukningen men det känns säkrare och ha ett fungerande
VDO Bränslemätare
VDO Bränslemätare
Peter
S/Y Calypso
S/Y Calypso
Re: VDO Bränslemätare
Sladden/anslutningen har kanske gått/hoppat av.
Re: VDO Bränslemätare
Jag har ingen dokumentation på denna. Vet du hur man skall mäta signalen?Ridax skrev:Sladden/anslutningen har kanske gått/hoppat av.
Vad för typ av signal? Resistans, mA eller volt?
Peter
S/Y Calypso
S/Y Calypso
Re: VDO Bränslemätare
Resistans. Koppla bort givaren vid instrumentet och mät. Ca 200-300 ohm när tanken är full och mot 0 vid tomt. Om du har mycket högre resistans så är kabeln av någonstans.
Re: VDO Bränslemätare
Tackar .Ridax skrev:Resistans. Koppla bort givaren vid instrumentet och mät. Ca 200-300 ohm när tanken är full och mot 0 vid tomt. Om du har mycket högre resistans så är kabeln av någonstans.
Provar mäta med Fluken i morgon
Peter
S/Y Calypso
S/Y Calypso
Re: VDO Bränslemätare
Hmmm.... Verkar vara rätt spänningar. Kollade tråd även på annat forum och det verkar vara flötören som hängt sig då.styrman skrev:Tackar .Ridax skrev:Resistans. Koppla bort givaren vid instrumentet och mät. Ca 200-300 ohm när tanken är full och mot 0 vid tomt. Om du har mycket högre resistans så är kabeln av någonstans.
Provar mäta med Fluken i morgon
Får kolla när vi är hemma igen. Tanken är under motorns framkant och där finns ingen lucka vilket skall fixas i höst
Peter
S/Y Calypso
S/Y Calypso