Visst går det, det var uppe i en annan tråd nyligen. Men sådär direkt är inte processen, det är väl det Bosse avser. Formatet på läsplattan är inte detsamma som på plottern, dessutom skall data överföras mellan enheterna. Det borde inte vara så svårt, har Android-plattan (du har själv avfört iPAD) en USB-utgång (har de flesta) så behövs barafebb skrev:Hej
Jag undrar om man kan flytta waypoints från läsplatta till lowrance plotter. Tex navigatören sitter inne och lägger ut waypoints åt rorgängaren som står och styr efter plottern. Vad jag vet går det inte med ipad. Men det går med en dator. Går det också med läsplatta.
/fredrik
- ett program på plattan som läser de lagrade wp, konverterar till plotterns format och
- skickar iväg på serieporten på rätt sätt
- en USB- RS232 (eller vad nu plottern har)
Att fixa med BT är en variant, då får man skaffa en BT/serial-enhet att ansluta till plottern.
Du skriver att det går att skicka data från PC till din Lowrance, medan plottern kör som vanligt. Hur gör du då, och vilken plotter har du? (sägs inte gå till min Lowrance-plotter, där skall man flytta minneskort.)
/J