Registrering av användare

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Calle C

Registrering av användare

Inlägg av Calle C » mån 24 okt 2005, 10:38

Hej allihop och moderator

Jag inser nu på ett mycket tydligt sätt att alla användare(skribenter) bör vara registrerade för att ha tillgång till denna förmån på forumet.

Det är inte anständigt med \"gästpåhopp\" gång efter annan och att dessa sedan också ligger kvar i trådarna.

Känslan infinner sig lätt att det är ett par stycken som håller på och förstör för alla och dessa loggar in som gäst (antagligen från samma IP).

Tom jag kan tänka mig att utföra en registrering, för att slippa sådana här påhopp i framtiden.

Tyvärr är detta nog det ända sätt att stävja debatten, rummet blir lite mer stängt, men trevligare.

Calle

Cthulu
Guldmedlem

Inlägg av Cthulu » mån 24 okt 2005, 11:25

Tyvärr är det så och den trenden är ganska enarådande på forum överlag rätt så rakt över internet oavsett ämne. Tycker faktiskt vi klarat oss oväntat bra så här länge i båtvärlden. Synd tycker jag som är frihetsivrare, men hellre en något ofriare städad diskussion än att bra folk ska jagas bort vilket i längden inte leder till något annat än total tystnad.

Piotr
Erfaren medlem

Alla ska registreras!

Inlägg av Piotr » mån 24 okt 2005, 11:41

Hej!
Jag håller med Calle att alla ska registreras annars snart har vi porrlänkar här och allt annat skräp.......
Cthulu .. jag var altid emot censur (kommer från Polen fr. början där vi hade en jätte mycket censur) men frågan är : hur fritt ska vi ha här Sverige??? Demokrati är inte bara för påhoppare utan även för de som har blivit påhoppade.

Svante
Diamantmedlem

Inlägg av Svante » mån 24 okt 2005, 11:56

En sund tanke Calle...

Helt ok att bara registrerade användare får tillgång till forumet. Men en registrering skall för den delen inte vara för omfattande men borde självklart innefatta ens riktiga namn och en dold mailadress när man då kanske får känslan av att man måste \"stå för\" vad man säger och inte som gäst, kapten blåskägg mfl., Det kanske stävjar inblandningen av \"webpirater\" som bara avreagerar sig på allehanda forum,

Svante

Calle C

Inlägg av Calle C » mån 24 okt 2005, 12:20

Hej

Ett forum som fungerar bra är ex.vis fotosidan.se.
Där är dom verkligen kvicka på att ta bort inlägg som har spårat ur, samtidigt måste du registrera dig med namn, mail etc. som är åtkommligt för alla andra registrerade.

Så kan det vara här också.

Calle

Användarvisningsbild
Anders S
Diamantmedlem

Inlägg av Anders S » mån 24 okt 2005, 12:22

Jag har varit på många forum och detta är ett ovanligt välskött och i princip trevligt ställe. Däremot skall ni nog se upp så att inte forumet kontamineras med en massa \"till salu\" och reklam.

Om inte vi själva håller ordning - vem skall då göra det? Lösningen är heller inte att man registrerar sig - att man är registrerad är ju i sig inget hinder att bryta mot forumets policy och regler.
Anders S

Calle C

Inlägg av Calle C » mån 24 okt 2005, 12:34

Jo, Anders

Tyvärr är det nog så att med registrering så blir debatterna mer sakliga och seriösa. Det framgår då på ett helt annat sätt om du är seriöst aktiv eller enbart en skojare. Har användare ett antal inlägg så vet vi att det är seriöst och skrivet i all välmening.
Som det är nu kan 1 EN person med olika \"gäst\" alis förstöra ett helt forum, och det tycker i alla fall inte jag att de ska få.

Calle

Snedseglaren
Guldmedlem

Inlägg av Snedseglaren » mån 24 okt 2005, 14:25

Jag håller med, men så kom jag på att jag är ju inte heller reggad.
Sagt och gjort, nu är jag medlem.

/Snedseglaren

Calle C

Inlägg av Calle C » mån 24 okt 2005, 14:29

Den där Anders S, det är en fin kille. Det är bara det att han är lömsk också, och nu visar han på ett riktigt bra skäl för mig att registrera mig, jag också... ;-)

HansH
Diamantmedlem

registrerad!

Inlägg av HansH » mån 24 okt 2005, 14:40

Håller med om att man inte bör gömma sig bakom gäst-fasaden för att kunna utöva personangrepp och allmän smutskastning. Har därför registrerat mig - naturligtvis med samma namn som jag använde som Gäst. Om man offrar en stund och läser igenom de olika ämnena så ser man nog ganska snart vilka som ärligt vill hjälpa till och sprida sina (ibland dyrköpta) erferenheter respektive bara vara allmänt gnälliga.
Hoppas verkligen inte att Anders S viker ner sig för att tonen på forumet tillfälligt (hoppas vi) sänkts till samma låga nivå som på vissa andra forum.
Sailguides forum har hittills oftast hållit både bra kvalitet, ton och nivå!
Hjälp till och gör er röst hörd när ni ser att en tråd spårar ur - det är både vår rättighet och skyldighet att reagera när någon inte uppför sig schysst!

Anders
Site Admin
Kontakt:

Registrering

Inlägg av Anders » mån 24 okt 2005, 15:20

Hej på Er,
Intressant frågeställning som jag själv överväger från tid till annan.

Generellt så tycker jag att detta forum är ganska väl förskonat mot oseriösa påhopp troligen för att jag granskar alla inlägg och ta bort oseriösa 1 gång om dagen, vanligtvis på kvällen. Oftare hinner jag inte eftersom jag har ett jobb på dagtid. Detta leder till att olämpliga inlägg kan ligga kvar några timmar, dock ytterst sällan mer än 1 dygn.
Vidare lägger jag ut varningar ibland när jag tycker att trådarna börjar spåra ur.
Tvärtom så har jag tidvis blivit påhoppad just för att jag tar bort oseriösa inlägg...

Att man inte får annonsera på forumet framgår tydligt av reglerna. Dessa inlägg är nu borttagna. Tyvärr försvann hela tråden vilket inte var meningen.

Att registrera sig tror jag inte löser frågan med olämpliga inlägg helt, men det kanske kan minska.

Återkom gärna med mer synpunkter på om registrering skall krävas eller ej. Det är enkelt att införa.

Anders S, ge inte vika för påhoppen. Det är dina inlägg som skall vara kvar och de oseriösa som skall bort!

Med vänlig hälsning

Anders Längnäs, webmaster

Användarvisningsbild
Calle C
Diamantmedlem

Inlägg av Calle C » mån 24 okt 2005, 16:01

Calle C skrev:Den där Anders S, det är en fin kille. Det är bara det att han är lömsk också, och nu visar han på ett riktigt bra skäl för mig att registrera mig, jag också... ;-)
Nu är du väl nöjd, Buffel..... :lol:
Calle

Se gla ut

Miwa

Bli användare

Inlägg av Miwa » mån 24 okt 2005, 18:21

Till Anders L (site admin)
och Calle C!

Jag blir gärna medlem,men jag lyckas inte fylla i rätt
lösenord.
Jag måste erkänna att mina dator kunskaper har vissa
luckor.
Berätta hur man gör!

Hälsn.
Miwa

Användarvisningsbild
Calle C
Diamantmedlem

Inlägg av Calle C » mån 24 okt 2005, 18:27

Hej

Lägg in användarnamn \"Miwa\", lägg sedan in ett lösenord och repetera det, sedan bokar du för de inställningar du vill ha samt fylla i de uppgifter som du vill lämna.
Calle

Se gla ut

Miwa

Inlägg av Miwa » mån 24 okt 2005, 19:30

Sorry, Calle C
Det funkade inte!
Jag får mejla Anders L

Tack,ändå!

hälsn. Miwa

Skriv svar