Sailonline på Iphone

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
Användarvisningsbild
toaen
Diamantmedlem
Inlägg: 1094
Blev medlem: tis 09 aug 2005, 16:00
Ort: Kungshamn

Sailonline på Iphone

Inlägg av toaen » lör 03 dec 2011, 18:47

Min gamla mobil har länge haft krossat glas på skärmen och sprucket bakstycke. Nåt som varit positivt när man blivit överfallen av telefonförsäljare och man inför dem ställt sig helt oförstående att det skulle va nåt som helst fel på min telefon.

När glappkontakten anslutningen för laddingsladden var så stor att det praktiskt taget inte gick att få telefonen att ladda köpte jag en Iphone.

Försökte gå in på Sailonline med telefonen, med det krävdes Adobe Flash Player och det gick inte att installera på telefonen.

Finns det nått liknade som går att installera på en Iphone så att man kan kolla sin båt på mobilen när man inte har tid att sitta vid datorn.
thallatha(alfakrull)hotmail.com

bosseh
Diamantmedlem
Inlägg: 3076
Blev medlem: tor 15 nov 2007, 21:07
Ort: Skaraborg

Re: Sailonline på Iphone

Inlägg av bosseh » lör 03 dec 2011, 20:01

På g
http://www.mobil.se/nyheter/flash-nu-ti ... 79243.html
men flash kräver mycket processorkraft och tar hårt på batteriet.

EDIT:
Ooops den länken var gammal, här är en nyare
http://www.bgr.com/2011/09/09/adobe-fin ... -and-ipad/

spackel
Guldmedlem
Inlägg: 94
Blev medlem: sön 13 nov 2005, 17:11

Re: Sailonline på Iphone

Inlägg av spackel » lör 03 dec 2011, 23:49

Det bästa alternativet är någon form av remote-desktop till en dator hemma. Jag kör TeamViewer, den funkar riktigt bra

bosseh
Diamantmedlem
Inlägg: 3076
Blev medlem: tor 15 nov 2007, 21:07
Ort: Skaraborg

Re: Sailonline på Iphone

Inlägg av bosseh » sön 04 dec 2011, 00:49

spackel skrev:Jag kör TeamViewer, den funkar riktigt bra
Prova Splashtop Remote!

ErikG
Guldmedlem
Inlägg: 89
Blev medlem: sön 03 maj 2009, 20:43

Re: Sailonline på Iphone

Inlägg av ErikG » sön 04 dec 2011, 09:56

Det kommer inte flash till iPhone, och såvitt jag förstår kommer inte Adobe utveckla formatet mer utan rekommenderar utvecklare att skapa sina lösningar med HTML 5 och Java istället.

Om sailonline gör det kommer det att fungera på alla smartphones.

peterh
Diamantmedlem
Inlägg: 1211
Blev medlem: tor 12 feb 2009, 13:31
Ort: göteborg

Re: Sailonline på Iphone

Inlägg av peterh » sön 04 dec 2011, 11:50

toaen skrev:Min gamla mobil har länge haft krossat glas på skärmen och sprucket bakstycke. Nåt som varit positivt när man blivit överfallen av telefonförsäljare och man inför dem ställt sig helt oförstående att det skulle va nåt som helst fel på min telefon.

När glappkontakten anslutningen för laddingsladden var så stor att det praktiskt taget inte gick att få telefonen att ladda köpte jag en Iphone.

Försökte gå in på Sailonline med telefonen, med det krävdes Adobe Flash Player och det gick inte att installera på telefonen.

Finns det nått liknade som går att installera på en Iphone så att man kan kolla sin båt på mobilen när man inte har tid att sitta vid datorn.
flash skall undvikas i alla lägen, det är helt enkelt en osäker applikation med tveksam historia och osäker framtid.

Uppmana alla site-ägare att bygga bort flash "det är den oduglige webdesignerns sätt att göra jobbet" !
Numera ex-medlem. Tack för det som varit.

SWE54
Diamantmedlem
Inlägg: 2674
Blev medlem: lör 23 dec 2006, 21:54

Re: Sailonline på Iphone

Inlägg av SWE54 » sön 04 dec 2011, 15:27

Som medlem så har du ju tillgång till den mobila klienten som borde fungera i din telefon.
_______________________________
SWE54 Shorthanded Sailing

Användarvisningsbild
Schvidja
Diamantmedlem
Inlägg: 423
Blev medlem: ons 29 nov 2006, 16:54

Re: Sailonline på Iphone

Inlägg av Schvidja » sön 04 dec 2011, 16:04

Grattis till vinsten i Norge rejset Swe54.
Jag är imponerad av din framfart.
Visst fungerar det program som kan ladda ned (om man är medlem) från sailonline på Iphone?

SWE54
Diamantmedlem
Inlägg: 2674
Blev medlem: lör 23 dec 2006, 21:54

Re: Sailonline på Iphone

Inlägg av SWE54 » sön 04 dec 2011, 18:16

Schvidja skrev:Grattis till vinsten i Norge rejset Swe54.
Jag är imponerad av din framfart.
Visst fungerar det program som kan ladda ned (om man är medlem) från sailonline på Iphone?
Tack för det..:)
Hade väl lite tur med sista kryssen in, han som ledde gick ju så småningom till fel ände av mållinjen och han som tidigare låg tvåa missade sista slaget så jag vann med hela 4 sek marginal efter drygt 4 dygn. Märkligt hur spännande det ändå kan bli att stirra på en skärm på saker som knappt rör på sig...
Jag har inte själv använt den klienten men många har och den funkar ju på äldre telefoner så den borde ju gå även på en iPhone tycker man ju.
Jag tror också att det finns en del i deras forum om just sailonline på iPhone .
_______________________________
SWE54 Shorthanded Sailing

Användarvisningsbild
toaen
Diamantmedlem
Inlägg: 1094
Blev medlem: tis 09 aug 2005, 16:00
Ort: Kungshamn

Re: Sailonline på Iphone

Inlägg av toaen » sön 04 dec 2011, 19:36

SWE54 skrev:Som medlem så har du ju tillgång till den mobila klienten som borde fungera i din telefon.
Grattis till segern.

Om jag kunde styrt båten med mobilen, så hade jag nog bara kommit 100 båtar efter dig i mål. :wink:

Trodde jag levde ett lugnt liv, men när man ser hur mycket aktiviteter som tar bort möjligheten att ägna sig åt Sailonline i just de rätta ögonblicken förstår man att det kanske inte riktigt är lika lugnt som jag inbillade mig. Som tur är har jag ingen tävlingsinstinkt. Jag när ju en liten dröm om att segla till Kirkenäs. Det var kanske denna chansen jag fick. :(

Försökte gå in på mobila klienten, men lyckades inte ens komma förbi inloggningen. :?

Får nog vänta till jul -när jag träffar yngste svärsonen nästa gång.

Jag gillar visserligen äpple, men med den ringa erfareheten jag har av den nya telefonen kommer jag nog inte att bli nåt Apple´s fans. :mrgreen: :?
thallatha(alfakrull)hotmail.com

Tomas B
Guldmedlem
Inlägg: 73
Blev medlem: ons 17 maj 2006, 11:58

Re: Sailonline på Iphone

Inlägg av Tomas B » mån 05 dec 2011, 12:17

Det finns en webbläsare som heter puffin till Iphone/Ipad som fungerar men den är otroligt seg.

/ Tomas
/ Tomas B
Maxi 999

SWE54
Diamantmedlem
Inlägg: 2674
Blev medlem: lör 23 dec 2006, 21:54

Re: Sailonline på Iphone

Inlägg av SWE54 » mån 05 dec 2011, 23:42

toaen skrev:
SWE54 skrev:Som medlem så har du ju tillgång till den mobila klienten som borde fungera i din telefon.
Grattis till segern.

Om jag kunde styrt båten med mobilen, så hade jag nog bara kommit 100 båtar efter dig i mål. :wink:

Trodde jag levde ett lugnt liv, men när man ser hur mycket aktiviteter som tar bort möjligheten att ägna sig åt Sailonline i just de rätta ögonblicken förstår man att det kanske inte riktigt är lika lugnt som jag inbillade mig. Som tur är har jag ingen tävlingsinstinkt. Jag när ju en liten dröm om att segla till Kirkenäs. Det var kanske denna chansen jag fick. :(

Försökte gå in på mobila klienten, men lyckades inte ens komma förbi inloggningen. :?

Får nog vänta till jul -när jag träffar yngste svärsonen nästa gång.

Jag gillar visserligen äpple, men med den ringa erfareheten jag har av den nya telefonen kommer jag nog inte att bli nåt Apple´s fans. :mrgreen: :?
Tackar..

miniklienten verkar inte fungera som den ska
http://sailonline.org/board/thread/7765 ... #post-7773
Hoppas det löser sig i alla fall...
_______________________________
SWE54 Shorthanded Sailing

Skriv svar