Ett mycket tråkigt besked
Re: Ett mycket tråkigt besked
Oj så tungt.
Gunnar var så enormt kunnig, intresserad och debattlysten på ett varmt vis och det blir tomt efter honom.
Den som inte längre finns lider inte, men det är tungt för dem som är kvar. Mina tankar går till ett inlägg han skrev (här eller på planket, vet inte) med en bild på den i Eilean framdukade och tydligen traditionella höstkrabban. Han beskrev med stolthet att till och med hans tonåriga dotter (litet yngre då än nu) stuvade om i sitt liv för att kunna vara med. Det är en gåva att ha familj att vara stolt över och det är som allra tyngst för dem.
Det vore så trösterikt att tänka sig en ocean däruppe i himlen, med bra ankarbotten för vassa Deltaankare, men vi hade gärna velat haft dig kvar härnere ett tag till, Gunnar.
Anders Jangö
Gunnar var så enormt kunnig, intresserad och debattlysten på ett varmt vis och det blir tomt efter honom.
Den som inte längre finns lider inte, men det är tungt för dem som är kvar. Mina tankar går till ett inlägg han skrev (här eller på planket, vet inte) med en bild på den i Eilean framdukade och tydligen traditionella höstkrabban. Han beskrev med stolthet att till och med hans tonåriga dotter (litet yngre då än nu) stuvade om i sitt liv för att kunna vara med. Det är en gåva att ha familj att vara stolt över och det är som allra tyngst för dem.
Det vore så trösterikt att tänka sig en ocean däruppe i himlen, med bra ankarbotten för vassa Deltaankare, men vi hade gärna velat haft dig kvar härnere ett tag till, Gunnar.
Anders Jangö
Mycket tråkigt besked. Vi är många som glatt åt oss åt Gunnars alla fina inlägg genom åren.
Känns mycket tungt och orättvist.
Anders L
Känns mycket tungt och orättvist.
Anders L
Det var vackert och fint skrivet, Anders. Precis så känns det.AndersJ skrev:Oj så tungt.
Anders Jangö
---
Bosse
Monsun 31, #116
Bosse
Monsun 31, #116
Tråkigt att behöva ta farväl av en av de som i allra högsta grad bidragit till forumets värde för mig.
Vill du ha en handmålad tavla föreställande din båt?
Se min "avatar" som ett exempel.
Se min "avatar" som ett exempel.
Det var verkligen ett tråkigt besked
Jag loggade in för att ställa en fråga till honom om engelska segelbåtar, och så möts jag av detta offatbara besked.
Tankarna går till hans familj
Jag loggade in för att ställa en fråga till honom om engelska segelbåtar, och så möts jag av detta offatbara besked.
Tankarna går till hans familj
Calle
Se gla ut
Se gla ut
Nu blev tisdagskvällen väldigt mycket tråkigare. Ett forum behöver profiler som kan skriva och uttrycka sig på ett sätt som är både intressant och underhållande. Är man dessutom kunnig så är värdet ännu större. Gunnar var för mig en sådan skribent, kunnig lite envis och man kände att han verkligen hade en övertygelse i det han argumenterade och tipsad om. Mycket sorgligt och tomt.
Tusan också. Sorg och bestörtning. Tankarna går till familjen, anhöriga och vännerna.
__________________/)___
Mvh
Niclas
bär av, bär AV, BÄR AV! BÄR AAAV!
Mvh
Niclas
bär av, bär AV, BÄR AV! BÄR AAAV!
Nej!
Jag har inte varit med i "branschen" lika länge som er andra. Men jag har
kikat i de olika forumen rätt länge.
Han har varit mer aktiv än de flesta, och alltid svarat med respekt och haft
en skön inställning till det mesta.
Om man får uttrycka det så, så har jag uppfattat honom som en hedersknyffel.
Jag kommer att sakna honom och hans inlägg i "cyberbåtvärlden" En av de jag skulle
velat ha träffat i verkligheten.
Jag är säker på att han tar en skön slör genom pärleporten.
Tankarna går till hans närmaste familj och vänner.
Jag har inte varit med i "branschen" lika länge som er andra. Men jag har
kikat i de olika forumen rätt länge.
Han har varit mer aktiv än de flesta, och alltid svarat med respekt och haft
en skön inställning till det mesta.
Om man får uttrycka det så, så har jag uppfattat honom som en hedersknyffel.
Jag kommer att sakna honom och hans inlägg i "cyberbåtvärlden" En av de jag skulle
velat ha träffat i verkligheten.
Jag är säker på att han tar en skön slör genom pärleporten.
Tankarna går till hans närmaste familj och vänner.
Gunnars begravning
Gunnar begravs fredagen den 16 December kl 15.00 i Silverdals Kapell, Sollentuna. Efter akten inbjudes till minnesstund Osa 08-512 930 20 senast den 9 December. Tänk gärna på läkare utan gränser PG 90 06 03-2
mvh Sven-Barry
mvh Sven-Barry
-
Mats Brage
- Diamantmedlem
Mycket tråkigt att höra - som så många andra vittnar om tyckte jag alltid om att Läsa Gunnars inlägg, insiktsfulla och väl formulerade. Det var alltid med viss förväntan jag öppnade en tråd där Gunnar hade varit aktiv.
Och alldeles för tidigt. Tänker på hans familj, släkt och vänner.
Mats
Och alldeles för tidigt. Tänker på hans familj, släkt och vänner.
Mats
Scanner 391 nr 142
Jävla skit!
Gunnar var en grym kille!
Aldrig påträngande men alltid kunnig. När vi pratade brukade det börja med en enkel inköpsfråga och sluta me långa samtal om segling.
Att gå bort vid 56 ger nya perspektiv...
Från en studioräv till en annan, segla väl Gunnar!
Gunnar var en grym kille!
Aldrig påträngande men alltid kunnig. När vi pratade brukade det börja med en enkel inköpsfråga och sluta me långa samtal om segling.
Att gå bort vid 56 ger nya perspektiv...
Från en studioräv till en annan, segla väl Gunnar!