Fuktigt, fuktigt
-
kallekula777
- Trogen medlem
Fuktigt, fuktigt
Upptäckte på mitt nyinköpta renoveringsobjekt att det droppade vatten under kölen (på land)... Båten är en långkölad snipa. Vid närmare insapektion verkar kölen ha en något mörkare färg i ett parti mitt på kölen. Har borrat upp ett tiotal hål och då rann det ut vatten. Uppe i kölsvinet verkar det vara torrt så teorin är en spricka undertill som släppt in vatten i barlasten som jag tror är betong... Hur sjutton torkar man ur detta? Borra upp ett hundratal hål, kan det räcka? >Båten har stått på land ett par år tyvärr..
Re: Fuktigt, fuktigt
Vad är det för sorts båt ? ( plast, trä stål ..)kallekula777 skrev:Upptäckte på mitt nyinköpta renoveringsobjekt att det droppade vatten under kölen (på land)... Båten är en långkölad snipa. Vid närmare insapektion verkar kölen ha en något mörkare färg i ett parti mitt på kölen. Har borrat upp ett tiotal hål och då rann det ut vatten. Uppe i kölsvinet verkar det vara torrt så teorin är en spricka undertill som släppt in vatten i barlasten som jag tror är betong... Hur sjutton torkar man ur detta? Borra upp ett hundratal hål, kan det räcka? >Båten har stått på land ett par år tyvärr..
Numera ex-medlem. Tack för det som varit.
-
kallekula777
- Trogen medlem
Re: Fuktigt, fuktigt
Plast, välbyggt, tjockt