Fuktigt, fuktigt

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
kallekula777
Trogen medlem

Fuktigt, fuktigt

Inlägg av kallekula777 » fre 02 sep 2011, 09:21

Upptäckte på mitt nyinköpta renoveringsobjekt att det droppade vatten under kölen (på land)... Båten är en långkölad snipa. Vid närmare insapektion verkar kölen ha en något mörkare färg i ett parti mitt på kölen. Har borrat upp ett tiotal hål och då rann det ut vatten. Uppe i kölsvinet verkar det vara torrt så teorin är en spricka undertill som släppt in vatten i barlasten som jag tror är betong... Hur sjutton torkar man ur detta? Borra upp ett hundratal hål, kan det räcka? >Båten har stått på land ett par år tyvärr..

peterh
Diamantmedlem

Re: Fuktigt, fuktigt

Inlägg av peterh » fre 02 sep 2011, 09:27

kallekula777 skrev:Upptäckte på mitt nyinköpta renoveringsobjekt att det droppade vatten under kölen (på land)... Båten är en långkölad snipa. Vid närmare insapektion verkar kölen ha en något mörkare färg i ett parti mitt på kölen. Har borrat upp ett tiotal hål och då rann det ut vatten. Uppe i kölsvinet verkar det vara torrt så teorin är en spricka undertill som släppt in vatten i barlasten som jag tror är betong... Hur sjutton torkar man ur detta? Borra upp ett hundratal hål, kan det räcka? >Båten har stått på land ett par år tyvärr..
Vad är det för sorts båt ? ( plast, trä stål ..)
Numera ex-medlem. Tack för det som varit.

kallekula777
Trogen medlem

Re: Fuktigt, fuktigt

Inlägg av kallekula777 » sön 04 sep 2011, 21:01

Plast, välbyggt, tjockt

Skriv svar