Kaka (cookie) Problem med inloggning (rubrik förtydl. /MOD)
Re: Kaka (cookie) Problem med inloggning (rubrik förtydl. /MOD)
Precis samma fel har uppstått på ett annat forum som drivs med phpBB. Det är uppenbart ett generellt fel.
/j
/j
Finns det någon lösning i sikte på detta problem?
X-342 SWE 18 "Kexet"
Hej
Jag har sökt efter möjlig orsak. Det verkar som att webhotellet där forumet ligger gjorde någon form av uppgradering av php-scripten ung samtidigt som felet började. Jag letar vidare och hoppas hitta en lösning. Inget klart än tyvärr.
/Anders L
Jag har sökt efter möjlig orsak. Det verkar som att webhotellet där forumet ligger gjorde någon form av uppgradering av php-scripten ung samtidigt som felet började. Jag letar vidare och hoppas hitta en lösning. Inget klart än tyvärr.
/Anders L
förmodlingen ett shift/ctrl problem..vanligt förekommande..ofta feltolkat snedsträck..> \..eller /
Har den automatiska inloggningen börjat funka för er andra?
Inte för mig...
Det är tråkigt - jag märker att jag drar mig från att skriva inlägg ibland, det känns omständigt att logga in gång på gång.
För att haka på frågan som skrevs för ett kvartal sedan - någon lösning i sikte?
Inte för mig...
Det är tråkigt - jag märker att jag drar mig från att skriva inlägg ibland, det känns omständigt att logga in gång på gång.
För att haka på frågan som skrevs för ett kvartal sedan - någon lösning i sikte?
Alla borde ha skägg
Det har inte börjat funka för mej heller. Håller med om att inloggningsviljan minskar.Peter_K skrev:Har den automatiska inloggningen börjat funka för er andra?
Inte för mig...
/j
- AndersGustafsson
- Diamantmedlem
- Kontakt:
Samma här, det är litet av en PITA, men jag använder Opera och klickar på trollstaven så loggar den in mig.
/Anders G
För mig är pita och opera tydligen något annat än för dig...AndersGustafsson skrev:Samma här, det är litet av en PITA, men jag använder Opera och klickar på trollstaven så loggar den in mig.
Inget som hjälper till med inloggning i min värld.
Sugen på att utveckla - eftersom en lösinng på problemet inte verkar prioriteras..?
Alla borde ha skägg
Jag försöker svara så gott jag kan...Peter_K skrev:För mig är pita och opera tydligen något annat än för dig...AndersGustafsson skrev:Samma här, det är litet av en PITA, men jag använder Opera och klickar på trollstaven så loggar den in mig.
Inget som hjälper till med inloggning i min värld.
Sugen på att utveckla - eftersom en lösinng på problemet inte verkar prioriteras..?
PITA är en förkortning av Pain In The Ass, jag tror han menar att han tycker att det är så jobbigt att behöva logga in gång på gång, att han till slut har drabbats av hemmorojder till följd av detta.
Opera är en webbläsare, en konkurrent till Internet Explorer. Den kan laddas ned från http://www.opera.com
Jag använder inte Opera själv, men det finns tydligen en funktion i programmet där man kan ställa in sina inloggningsuppgifter för t.ex. Sailguide och sedan trycker man på en magisk knapp så loggas man in utan att man behöver skriva sitt lösenord varje gång. Du får prova och återkomma...
X-342 SWE 18 "Kexet"
Det kan Firefox också ...Fredrik skrev:Jag använder inte Opera själv, men det finns tydligen en funktion i programmet där man kan ställa in sina inloggningsuppgifter för t.ex. Sailguide och sedan trycker man på en magisk knapp så loggas man in utan att man behöver skriva sitt lösenord varje gång. Du får prova och återkomma...
/j
Lyfter tråden igen då det är över ett halvår sedan ursprungsinlägget påtalade problemet.
Alltså, min Explorer kommer ihåg lösenordet, men autoinloggningen funkar alltså fortfarande inte.
Alltså, min Explorer kommer ihåg lösenordet, men autoinloggningen funkar alltså fortfarande inte.
Alla borde ha skägg
Hej Peter,
Tack för att du påminner mig. Jag hoppas hinna titta på det nu när det snart är semester. Arbetet har tyvärr tagit all tid under våren.
Tack för att du påminner mig. Jag hoppas hinna titta på det nu när det snart är semester. Arbetet har tyvärr tagit all tid under våren.
-
Mats Brage
- Diamantmedlem
Kan meddela att det inte heller är någon skillnad på PC och Mac, jag måste logga in varje gång, även om jag som andra labbat med olika inställningar
Mats
Mats
Scanner 391 nr 142