Kaka (cookie) Problem med inloggning (rubrik förtydl. /MOD)
Kaka (cookie) Problem med inloggning (rubrik förtydl. /MOD)
Är det bara jag som måste logga in varje gång i forumet nu?
Re: Kaka
Nä. Jag med.
Men jag tror inte det är något att vara orolig för, det beror nog bara på något.
Men jag tror inte det är något att vara orolig för, det beror nog bara på något.
-
Rottweilexpress
- Trogen medlem
Ja, något. 
Jo, men det fungerar inte... nästa gång jag går in på siten så måste jag logga in mig på nytt... måste bero på att linan till rullen trasslar eller något...BjörnS skrev:Gå in på Logga in ovan, Logga in och kryssa i checkboxen Logga in automatiskt så blir du inloggad.
Hej
Jag har samma problem. Ingen aning varför eftersom fenomenet uppstått medan jag varit bortrest och garanterat inte varit i närheten av SG!
Om någon har någon smart idé tar jag tacksamt emot detta. Maila eller PMa
/Anders L
webmaster
Jag har samma problem. Ingen aning varför eftersom fenomenet uppstått medan jag varit bortrest och garanterat inte varit i närheten av SG!
/Anders L
webmaster
-
seniorseglare
- Platinamedlem
Jag tror det är ett inbyggt säkerhetssystem. Efter ett tag tas den automatiska inloggningen bort och man får logga in på nytt igen och sedan ticka i rutorna om automatisk inloggnig. Det händer mig på flera andra sidor så det tror jag är förklaringen, men det kan väl den som "skrivet" sidan svara på?Anders skrev:Hej
/Anders L
webmaster
Vem "skrivit sidan" beror på hur man ser det. Forumet är ett standardforum. Det är dock anpassar och installerat av mig själv på min egna domän som ligger på ett webhotell som jag betalar. Därför vet jag med säkerhet att det inte gjorts några förändringar i programkoden avseende forumet. För att så skall ske måste jag ladda upp ny kod vilket inte skett.
Det kan dock givetvis vara så att webhotellet gjort någon generell ändring i någon säkerhetsinställning som påverkar det webhotellets alla kunder.
/Anders L
Det kan dock givetvis vara så att webhotellet gjort någon generell ändring i någon säkerhetsinställning som påverkar det webhotellets alla kunder.
/Anders L
-
seniorseglare
- Platinamedlem
Nix, min teori håller inte, då skulle jag vara automatiskt inloggad nu men det blev till att logga in igen. Eftersom det drabbar "alla"? så är det inte datorintställningar så vitt jag förstår.Anders skrev:Vem "skrivit sidan" beror på hur man ser det. Forumet är ett standardforum. Det är dock anpassar och installerat av mig själv på min egna domän som ligger på ett webhotell som jag betalar. Därför vet jag med säkerhet att det inte gjorts några förändringar i programkoden avseende forumet. För att så skall ske måste jag ladda upp ny kod vilket inte skett.
/Anders L
Det stämmer att det inte funkar
. Jag blev inte heller autoinloggad idag. Jag har haft den funktionen länge och trodde att det blev ett problem som följd av ett annat problem med inloggningar men så var inte fallet. Något har uppenbarligen hänt.
//Björn
Lämnade Sailguiden utan att logga ut, besökte en annan "sida", återvände hit via "favoriter" och fick logga in på nytt.Lasse L skrev:Samma här, måste logga in varje gång.
Samma sak i både Firefox och Internet Explorer, det är alltså inte i samband med någon webbrowser-uppdatering, utan på serversidan.
Den lagrade cookien förfallen långt i framtiden, så den är ok. Felet måste ligga i sessionshanteringen.
// Ulf
Den lagrade cookien förfallen långt i framtiden, så den är ok. Felet måste ligga i sessionshanteringen.
// Ulf
Tinúviel - en OC35 ketch
Tittade som snabbast in på supportforumet. Det här verkar vara ett återkommande fel och den allmänna misstanken ligger på att någon av underliggande programvaror (SQL-databasen mm) inte riktigt lirar med applikationen (forumprogramvaran). Att labba med kakor etc verkar inte vara lösningen (som många redan sagt).
Anders S